25/09/2015

GREY


Jag har precis lyssnat klart på ljudboken Grey, uppföljaren till triologin Fifty Shades of Grey. Det har varit mitt sällskap på tunnelbanan senaste två veckorna för det är en lång bok, hela 19 timmar ljudbok vilket är minst 5 timmar längre än standard. Jag var väldigt besviken och har mest sett fram emot att boken skulle ta slut. För det första är det i stort sätt en kopia av första boken i triologin vilket var meningen då detta skulle vara storyn ur hans synvinken. Men för mig blev det mest en upprepning skriven i ett mer vulgärt språk. Verkligen inget för mig!

Jag var dock en av de miljoner människor i världen som tyckte om Fifty Shades of Grey böckerna. Jag läste dem på Engelska och uppskattade språket. Böckerna var annorlunda mot allt annat jag läst och jag såg dem som en riktig kärlekshistoria där två helt olika typer av människor ska försöka hitta en balans tillsammans. Böckerna igenom var jag nyfiken på att få reda på vad som gjort den här mannen (Mr Grey) så… konstig och därför såg jag fram emot den här boken där storyn skulle vara vinklad utifrån hans tankar och inte hennes. Men som sagt, jag ger den ett stort minus och hoppas att författarinnan E L James inte sjunker så lågt och ger ut två böcker till ur hans perspektiv.


xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...