19/09/2015

Äppelpaj på egna äpplen


Idag gjorde jag min första äppelpaj på min trädgårds egenodlade äpplen. Det var en speciell och härlig känsla!

Garanterat var det här den första av väldigt många äppelpajer jag kommer göra under hösten och för att var helt ärlig kommer vi antagligen ha mer äpplen än vi kommer kunna göra av med. Planen är att det ska bli både pajer, äppelmos och äppelmust på våra äpplen men om det är någon som vill ha en låda äpplen är det bara att titta förbi då det finns gott om samtliga tre sorters äpplen vi har i trädgården.

Idag blev det en sockerfri paj mestadels gjord på äpplen, havregryn, kokos och honung som våra gäster såg ut att tycka om. Om någon har något gott äppelpaj-recept att dela så tar jag väldigt gärna emot det.

xoxo 

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...