02/10/2015

Räkfrossa på M/S Strömma Kanal

Jag har insett att ju längre tid jag bor här i Sverige ju mindre flexibel blir jag. Och mindre spontan. I Italien visste jag att mina planer kunde ändras titt och tätt och var ok med det. Jag planerade inte lika långt i förväg heller. Vanligast var att man samma eftermiddag bara drog ihop ett gäng och gick ut och åt. Rätt skön livsstil faktiskt. Men den fungerar inte här i Stockholm. Bara det att man är medlem på SATS gör att man måste planera sina dagar en vecka i förväg eftersom man måste boka klasserna.

Igår hade jag planerat träning med Jessica efter jobbet och sen sett framför mig att gå hem, tvätta håret, göra en inpackning, äta middag och packa inför ikväll då vi ska på myskväll i Nynäshamn och sova över. Men igår eftermiddag hos en spontan inbjudan att åka på räkfrossa med Strömma kanal-båten mellan kl 19.30 – 22.30 och Christoffer ville väldigt gärna hänga på. Min Svenska sida suckade och såg mina planer gå i kras men sen lät jag min Italienska sida ta över. Klart vi skulle ta tillfälle i akt och åka på räkfrossa med vännerna. 

Jag hann träna med Jessica. Jag fick köpa schampoo och mascara på H&M för att tvätta håret och fixa mig på gymmet och sen bar det av direkt till båten där vi mötte upp gänget. Det var en väldigt fin kväll, båten puttrade från Nybrokajen till Vaxholms kastellet och tillbaka och vi åt räkor och drack bubbel som aldrig förr. Vi kom hem sent och idag är jag trött men vi hade en trevlig kväll och jag är nöjd över min spontanitet. 

Idag är det fredag, solen skiner och bokslut och lunch med en fd kollega/chef står på dagsschemat. Ikväll ska vi till Jacobs sommarstuga i Nynäshamn och bara mysa. Trots att jag är trött kan det nog bli en rätt bra dag idag. 

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...