16/10/2015

Lunch i Stockholm city

Pappa på Ling Long / Lunch with dad

Jag fortsätter att förgylla min vardag genom att då och då festa till det och gå ut på fina luncher. Som bekant älskar jag att testa nya ställen och har nu en liten lista på lite roligare lunchställen jag vill besöka.

I onsdags åt jag och Ida lunch på Boquerian som bjöd på en mumsig boeuf bourguignon. Boquerian har ett litet utbud på lunch, tror nästan bara de har en huvudrätt och en soppa om dagen som man kan välja på. Men har man tur och kommer dit en dag som passar ens smak så kan man få väldigt god mat för en relativt liten peng (för att vara city).

Igår istället åt jag lunch med pappa på trendiga Ling Long i Story hotell på Östermalm. En lite tjusigare variant av lunchrestaurang både i service och priser. Vi åt en varsin Bibimbap som var helt ok men inget jag direkt skulle rekommendera någon. 

Mina favoritluncher i stan är än så länge:
2. Eat - Mood Gallerian
3. Nalen
4. Vigårda

Värda ett besök är även Boquerian, Restaurang Frippe och Tabbouli. 

Lunchretaurangen jag ser fram emot att testa är Smak, Serwito, Vau de Ville och Pauli. Har ni något annat ställe ni skulle rekommendera? 

xoxo

7 comments:

  1. mysigt att gå ut och äta och pröva nya ställen, det förgyller vardagen på något sätt. Hoppas du får en fin fredag.

    ReplyDelete
  2. Vilken bra lista. Jag är sällan inne i city men ska minnas dina tips. Smak och Nalen har jag varit på och tyckte om dem bägge. Trevlig helg till dig!

    ReplyDelete
  3. Mysigt att äta ute! :)

    ReplyDelete
  4. Ja Bouqerian är ju underbar!!

    ReplyDelete
  5. Jag älskar Stockholms stora lunchutbud och de förmånliga priserna. Smak och Eat är bland mina favoriter i city. På Kungsholmen gillar jag Mäster Anders och Spisa hos Helena. Björk är också ett favoritställe.

    ReplyDelete
  6. Fick just veta, skickar en stor kram till dig. Livet är så förbannat orättvist. / Anna

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...