05/10/2015

Sköna söndag


Söndagen blev en väldigt lugn och skön dag. Inte för att jag direkt fick vila men det fanns inga måsten och ändå kände jag att jag hann med lite av varje.  

Christoffer åkte hemifrån supertidigt för upptagning av båten så jag passade på att gå upp när han stack iväg. Kl 07 satt jag redan med frukosten framdukad och 2 timmar senare hade jag hunnit äta, städa och pysslat lite innan jag åkte iväg på yoga.

Söndagsyogan är en 90 min klass och har alltid ett tema och igår hamnade det om medvetenhet och tacksamhet. Om att lägga fokus och glädje på det man har. Att inte jämföra sig med andra. Och att leva i nuet istället för att hela tiden tänka framåt. Det var en otroligt bra lektion både fysiskt och mentalt. 

Söndagsyogan är på Kungsholmen så efteråt gled jag förbi mamma som bor i närheten och åt lunch och fick sedan med mig henne hem till mig. Tanken var att plocka plommonen för att frysa in dem men vi var lite sent ute. De flesta hade redan ramlat ner och jag bestämde mig för att kasta hela bunten. Trist men vi får väl en ny chans nästa år. Istället plockade vi äpplen och lagade till hela tre stycken äppelpajer. En åt vi upp till efterrätt och två frös vi in. 

Kvällen avslutades med en Maroccian oil-hårinpackning och sedan blev det tidig sänggång. En ny vecka har nu börjat vilken kommer bli en, än mer än vanligt, social vecka för både mig och Christoffer. Exakt varenda kväll är bokad vilket har sina för- och nackdelar men ibland blir det så. Nästa vecka ska bli lugnare. 

xoxo 

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...