08/10/2015

Body Combat med Tepp



Något jag älskar med SATS är att många av instruktörerna är så fantastiskt bra och verkligen brinner för det de gör. Det motiverar mig otroligt mycket. Därför har jag alltid ögon och öron öppna för att snoka fram nya ”stjärninstruktörer” och de mest populära passen. Igår var jag på ett sådant, Body combat på Zenit som hölls av Tepp Sangasri. Det är ett av de där passen alla pratar om och som år efter år haft otroligt långa köer för att få en plats.

När jag klev in i salen kan jag erkänna att jag var skeptiskt, men till slut gick faktiskt därifrån lyrisk och helt slutkörd. 
Jag fick en plats rätt fram i salen bakom en rad av väldigt vältränade tjejer med de senaste träningskläderna. Den där typen av tjejer som pratar högt och flamsar inför passen men som sen ger järnet under passets gång. Jag hade inte ens chans att orka lika många höga hopp eller armhävningar på knäna som dem men jag kan lova att jag försökte. Instruktören då, den omtalade Tepp, som tydligen gått till final i… body combat(?) på lördag och fick oss att göra den jobbigaste låten två gånger för att han skulle få sig ett genrep inför tävlingen. Han var grym, jag kan inte säga annat. Inte klagade vi att behöva träna en låt mer än vanligt, för han fick det att vara så kul. Det är näst intill magi som de där instruktörerna utövar som får folk att pusha sig bara hårdare och hårdare och tycka det är fantastiskt roligt. Andra instruktörer kan säga samma saker men får inte alls med sig gänget på samma sätt.  

För att sammanfatta kvällen så var Tepp’s body combat fantastiskt bra och jag kommer absolut se till att få plats där fler gånger. 

xoxo

4 comments:

  1. Så söt bild på dig=) och vad super kul passet låter=) Kul att du bloggar så mycket nu igen också=)

    ReplyDelete
  2. Min syster pratar precis som dig om hur inspirerad hon blir av bra instruktörer, snygga gym och att ha de bästa träningskläderna. Hon tränar nästan varje dag medan jag själv knappt orkar tänka tanken gym. Jag har kort på friskis och svettis då det är maxsumman jag vill lägga på ett gym jag så sällan använder men jag avskyr att gå dit. Har du några tips hur man kan få samma träningsglädje som du har? Gillar din blog i alla fall den är väldigt positiv och motiverande. /Kram från Janna.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...