15/10/2015

En kväll med Homeland


Igår hade jag och min sambo äntligen en hemmakväll ihop. Det händer rätt sällan så när det väl sker uppskattar man det otroligt mycket. Vi åkte och storhandlade, la tid på att laga en riktigt god middag och slog oss sedan ner i soffan och åt maten framför en TV-serie. Jag har en känsla att den här typen av vardagskväll är standard för väldigt många men inte för oss. Vi har ofta vänner över på middag eller är bortbjudna till folk. Annars har vi något projekt för kvällen och sysselsätter oss så vi inte hinner med att slappa framför TVn. Gemensamt har jag och min sambo att vi inte gillar att kolla på TV, det känns verkligen som slöseri av tid. En bra film då och då för all del men att bara slöa framför tvn kväll efter kväll är inget för oss då vi båda är för sociala, för aktiva och för rastlösa för det. 

Men igår så hade vi i alla fall en TV kväll och vi såg två avsnitt av TV-serien Homeland, vår favorit. Eller jag kanske inte ska säga favorit utan det är den enda serien vi har sett. Vi började för ett år sedan ca och har nu hunnit till säsong 4. Det går framåt sakta men säkert om man säger så. Första säsongen av Homeland var fantastisk bra, andra var lite sämre och tredje var rätt tråkig men vi tog oss igenom dem och tur var det. Säsong 4 är nämligen väldigt spännande och nu ser jag fram emot att se vidare på den.  

xoxo

---

My boyfriend and I are not big TV fans but sometimes, once in a while, we love to spend the night in the sofa watching a movie or a TV series. During the past year we have been following the American political thriller series “Homeland” and the fourth season is so far really good.

xoxo


6 comments:

  1. Åh vad skönt med en hemmakväll, det behövs ibland :)

    ReplyDelete
  2. Jag älskade Homeland. Såg alla 4 säsongerna på ett par veckor bara och väntr nu spänt på den 5e som är på gång!!!

    ReplyDelete
  3. Ja som du hör spenderar jag lite mer tid framför tvn tyvärr men finns ju så mycket bra att se (= rekommenderar Lost, house of cards och Bron okcås!

    ReplyDelete
  4. Den serien har jag inte sett :)

    ReplyDelete
  5. den serien har jag missat, kanske vore något att se

    ReplyDelete
  6. den serien har jag missat, kanske vore något att se

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...