13/10/2015

Estelle & Thild




När jag jobbade för LVMH och Givenchy la jag upp ganska många kosmetikatips på bloggen. Jag fick på den tiden konstant nya utbildningar om krämer, smink, hudtyper och perfymer. Jag byggde upp ett eget väldigt stort intresse kring kosmetik, hade stenkoll på vilka som var de erkänt bästa produkterna och var snabb med att testa nyanlända höjdare på marknaden.

Idag jobbar jag inom IT sektorn och mitt kosmetikaintresse har ebbat ut lite grann men jag är fortfarande noga med att använda bra produkter och nyfiken på att testa nya.

I början av sommaren fick jag nys om att Estelle and Thild skulle ha bra produkter. Det är ett Svenskt hudvårdsmärke som gör ekologiskt certifierade produkter vilka är vara baserade på naturliga och ekologiska råvaror av hög kvalitet.

Jag köpte Estelle and Thild dagkräm av serien ”Biohydrate Total Moisture” och serumet "Biohydrate Thirst relief vitamin serum" och har använt dem under sommaren. Jag har inte sett något mirakel men tycker att både krämen och serumet känns sköna på huden. Dagkrämen är inte riktigt tillräckligt återfuktande för min otroligt torra hud men har man bara 'lite mindre' extremt torr hud tror jag den här krämen kan vara super. Serumet är istället en ny favorit på listan! Utöver att krämerna är bra känns det kul att sponsra ett Svenskt ekologiskt hudvårdsmärke tycker jag!


xoxo

---

I can highly recommend this Swedish organic cosmetic brand Estelle and Thild.

xoxo

7 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...