28/10/2015

Tillsammans mot cancer


Igår kväll satt jag som fastklistrad framför cancergalan "Tillsammans mot cancer" på kanal 7. Jag är, som jag säkert nämnt tidigare, inget stort fan av att spendera kvällen framför tv’n men igår hade jag planerat hela min kväll utefter cancergalan. Jag bänkade upp med levande ljus, mysfilten och lite mörk choklad (som jag har fått för mig att jag ska lära mig tycka om). Jag vet att min fina vän skulle ha sett galan om hon hade kunnat så jag kände att jag skulle göra det i hennes ställe. Det var en fin gala fylld med hjärtskärande berättelser, bra tal och fin musik som lyckades skramla in över 90 miljoner kronor till cancerfonden/cancerforskningen. Jag liksom många andra valde att under kvällen bli månadsgivare för att bidra till att färre ska drabbas och fler ska överleva den där helvetessjukdomen. Vill du också bli månadsgivare eller skänka en gåva kan du klicka här för att komma till Cancerfondens hemsida.

xoxo

8 comments:

  1. Fint! Jag har sett många bloggare ha de där ljusen som är så fina, vart kan jag köpa ett sådant? KramStina

    ReplyDelete
    Replies
    1. De är jättefina men rätt dyra... De kan beställas bland annat på jollyroom.se eller köpas i Glitters butiker.

      Delete
  2. Love your candle! I love the Yankee candles..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Never heard about them but I will check them out :)

      Delete
  3. Hej. Synd att folk blir månadsgivare först när de förlorar någon men bra inlägg. Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Förstår hur du tänker men bättre sent än aldrig tänker jag!

      Delete
  4. Åh nej jag gillar inte sådana där snyfthistorier blir bara så ledsen om jag tittar på sånna program. Men nu är jag också en liten månadsgivare, känns bra. Tack för tipset. Kram och trevlig helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Va kul. Det låter klyschigt men tillsammans gör vi skillnad :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...