18/07/2016

Borta underbart men hemma bäst?



Det är med blandade känslor jag nu är tillbaka i Sverige efter 11 helt fantastiskt underbara dagar i Italien. 

Jag saknar redan Italien. De vackra vyerna, värmen, de varmhjärtade människorna, den goda maten, havet och att bara att få uppleva massvis med nytt. Det är så vi reser. Ligga stilla på en sandstrand är inte vår grej. Vi gillar att röra på oss, se nya platser, få uppleva och att få träffa folk. Vi låg en dag på stranden och en annan dag vid poolen men annars har vi promenerat massor, kört en del bil, träffat vänner, ätit och druckit gott och bara härjat omkring i mitt absoluta favoritland. För Italien är mitt favoritland för semester. Sverige är mitt favoritland att bo i. Men mer om det en annan gång. 

Trots att jag saknar Italien är jag ändå glad att vara hemma igen. Vara hemma i vårt hus igen, med alla mina saker och min härliga trädgård. Borta bra men hemma bäst är verkligen ett sant uttryck. För man mår ju så bra att få släppa hemmaplan ett tag, koppla bort allt och bara få njuta av något annat för att sedan få komma hem igen och få njuta av att vara hemma. Vi kom hem i lördags vilket vi var glada för då det gav oss en hel dag igår av att bara ta det lugnt, packa upp våra saker och fixa hemma. Jag fixade en del i trädgården som tack vare min mammas vattning och Stockholms inte för bra, men heller inte för dåliga väder, klarat sig galant medan vi var borta. 

Jag kommer dokumentera hela resan på bloggen de närmaste dagarna. Mest för mig själv, för att jag tycker det är så himla kul att kunna titta tillbaka på mina resor på bloggen, som en dagbok. 

Veckan som kommer ska i övrigt fokuseras på jobb och plugg, men känner jag mig själv rätt kommer det även bli en del träning, trädgårdshäng och vänner. 

Bilden är tagen en halvmulen dag i Porto Santo Stefano på halvön Monte Argentario. 

xoxo

6 comments:

  1. Kul att ni är tillbaka! Har sett massa underbara bilder och ser fram emot att läsa mer om resan. KramC

    ReplyDelete
  2. Vad roligt att ni har varit i Italien och jag ser fram emot bilderna :-D Kram

    ReplyDelete
  3. Love that picture of you!

    ReplyDelete
  4. Ni är galna! Haha. Skulle vara helt slut. Men är säker på att ni upplevt mycket kul!

    ReplyDelete
  5. Hej igen. Men det heter ju precis så, borta bra men hemma bäst, för att alla mår bra av att resa, lufta vingarna och släppa hemmaplan ett tag. Men sen tycker ju de allra flesta att det är väldigt skönt att komma hem igen. Er resa låter underbar, ser fram emot fler bilder! Kram

    ReplyDelete
  6. Beautiful picture! You look great together

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...