31/07/2016

Tjenixen Enköping









I fredags kväll var vi på middag och pyamasparty hos vänner i Västerås. Vi var tre par som grillade hamburgare och satt och babblade sent in på kvällen. Alla sov vi över och på morgonen satt vi på terassen och åt frukost. De här vännerna i Västerås har det coolaste huset jag någonsin varit i och det är fantastiskt kul att kika omkring på alla häftiga detaljer huset erbjuder. Innan vi lämnade Västerås kikade vi på lördagmorgon även förbi ytterligare vänner som precis flyttat in i sin nyabyggda villa, även den väldigt fin. 

På väg tillbaka mot Stockholm bestämde vi oss för att åka in till Enköping för lunch. Jag har aldrig varit där och älskar ju att se nya ställen. Vi promenerade genom den lilla stadskärnan ner till ån där vi valde en restaurang och åt en lättare lunch. På väg tillbaka mot bilen började det plötsligt regna och det dröjde nog inte ens en minut innan hela himlen öppnat sig. Ett tag stod vi stilla under ett träd men insåg snabbt att det inte skulle hjälpa så mycket så istället tog vi tjuren vid hornen och sprang mot bilen. Jag skrattade så att jag fick ont i magen åt den komiska situationen. Väl framme vid bilen var vi totalt genomvåta, vi kunde lika gärna kommit direkt ut ur en dusch. Jag drog av mig min dyblöta klänning och körde motorvägen mot Stockholm iklädd bara underkläder och kofta. Vår visit i Enköping kommer vi minnas länge... :)

xoxo

5 comments:

  1. Så mysigt det lät med besöket hos vännerna i Västerås, men hualigen vilket regn!!! Kram <3

    ReplyDelete
  2. Vad mysigt med middag och övernattning med vänner. Man borde sova över mer hos varandra även i vuxen ålder tycker jag!

    ReplyDelete
  3. Mysigt med sådana där regnskurar, mäktigt på något sätt (kanske inte så kul när man blir sådär jätteblöt dock) :P :)
    Kul att upptäcka nya platser :)

    ReplyDelete
  4. Åh va mysigt med pyjamasparty!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...