30/07/2016

Jobbresa till Reading



Jag hann vara hemma en hel vecka i Sverige innan det var dags att flyga iväg igen. 

Veckan hemma i Sverige var rätt skön. Jag jobbade alla 5 dagarna, var inne på kontoret 3 dagar och jobbade hemifrån trädgården 2 dagar. Jag hade mycket att göra. Jag har ett sånt där jobb där jag har helt egna ansvar vilket betyder att när jag inte är på plats gör inget av mitt jobb utan det läggs på hög och väntar på mig tills jag är tillbaka. Vetskapen att jag sedan redan efter en vecka skulle iväg igen fick mig att vilja jobba igen allt så snabbt jag kunde och det gjorde jag. Det var rätt skönt att sitta hemma, i skuggan på tomten och bara beta av den ena grejen efter den andra. Vädret var toppen och även under helgen var jag hemma en del. (Det här var alltså förra veckan.)

Men i måndags var det dags för en tur utomlands igen. Jag och J (min kollega/chef) jobbade förmiddag på kontoret och bilade sedan ut till Arlanda efter lunch. Flygresan gick smidigt (trots att jag som vanligt var säker på att flyget skulle största) och vi blev på Heathrow upphämtade med bil som tog oss till Reading. Väl framme på hotellet hann vi precis byta om innan det var dags att möta upp företagets CFO för middag. Jag var rätt trött och hade väl egentligt föredragit en slapp kväll men det fanns det inte tid för. Vi åt kött och drack rödvin på ett steakhouse vid floden och därefter promenerade vi till ett ölbryggeri där de bägge männen tog en öl-provning medan jag nöjde mig att smutta på bryggeriets egentillverkade mango-öl. Det kan ju låta lite halvkul spendera en helkväll med två ekonomichefer men om sanningen ska fram hade vi jättetrevligt och jag är verkligen glad att jag fick följa med dem. Det underlättar alltid samarbetet att få lite avslappnad kvalitetstid ihop. 

Tisdagen spenderades på vårt kontor i Reading. Jag blev informerad att jag skulle få ta över nya arbetsuppgifter och upplärningen startade direkt. Det är arbetssysslor jag aldrig varit involverad i tidigare och kan tyckas vara lite över min kunskapsnivå men om mina chefer tror på att jag ska klara det så tror jag det med. Det var en ganska tung dag, mycket information och många intryck att ta in. Samtidigt som jag är väldigt glad över förtroendet jag plötsligt fått kände jag mig lite stressad över situationen. När vi väl kom ut från kontoret hann jag och J med en sväng till Primark innan vi gick tillbaka till hotellet för ett snabbombyt. Därefter mötte vi upp Joe, en superglad fd kollega till oss, och tillsammans gick vi tre till All bar one för cocktails, rose-vin och tapas. Där blev vi kvar i timmar, babblade, åt och drack. En riktigt lugn och avslappnad kväll.  Och så kul att få prata så mycket Engelska. 

Onsdag var en bättre dag på kontoret. Både jag och J kände att vi fick bättre förståelse av det vi blev upplärda i och det kändes bättre. Tiden rusade fram och snabbare än blixten var det tid att flyga hem till Sverige igen. Lite tröttare, lite visare. 

xoxo

4 comments:

  1. Hej. Vad roligt att få resa med jobbet. Kommer du bra överens med kollegan du tvingas resa med? Kram och trevlig hleg

    ReplyDelete
  2. Förstår att det känns stressigt med mycket nytt på samma gång men du verkar vara en som gillar utmaningar så försök att se det positivt! Funkar du bra med kollegan J? annars kan det bli jobbigt att tvingas resa ihop och umgås hela tiden ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...