20/07/2016

Italian Road trip 2016 - Sestri Levante & Reco










Dagen efter bröllopet fortsatte egentligen bröllopsfirandet. Bröllopsparet hade hyrt en hel strand med solstolar och restaurang för de stannande gästerna och på kvällen fanns ytterligare en storslagen middag med fest vid havet på schemat. Det verkade inte finnas gränser av all den lyx de bjöd på.

Men tyvärr hade jag redan andra planer. Jag hade sedan länge kämpat för att få ihop några av mina bästa vänner från Milano-tiden för att ha en liten reunion i någon mysig kuststad i Ligurien. Matteo hängde på och vi mötte upp Francesca, Stefania och Davide. Jag var så glad att få ihop dem, mina underbara vänner, som känner varandra genom mig men som inte har haft egen kontakt sedan jag flyttade, och som jag bara träffar någon gång per år nu för tiden. Jag var så glad! Vi sågs för en 3 timmars lunch och lite promenader i Setri Levante och åkte senare på kvällen till Reco där vi även mötte upp Claudio för en aperitivo på stranden.

Det var en otroligt lugn men rolig dag och kvällen var nog resans bästa kväll. Att få ha mannen jag älskar bredvid mig, vara omringad av några av mina bästa vänner, sitta på en varm strand i Italien, dricka och äta gott och se solen gå ner över de fina vyerna var bara för bra för att vara sant. Som C brukar säga, en sån kväll man ska minnas tillbaka till en snöblaskig mörk kväll i februari...

Jag ville inte att kvällen skulle ta slut och jag och Stefania grät när det var dags att säga hejdå. Det här med att ha de man älskar på distans är inget för mig. Blä. Men jag är glad att jag fick den här heldagen med dem och jag hoppas verkligen att det inte ska behöva dröja ett helt år innan vi ses igen.

Jag och C sov hos Francesca i Genova den kvällen och det var faktiskt skönt att slippa hotell en natt.

xoxo

6 comments:

  1. Vad mysigt och väldigt fint. Kramis

    ReplyDelete
  2. Vackra bilder och vilken skön semester. Jag har aldrig varit i Italien men det är lite av ett drömresmål, bila omkring och se saker utanför turistområdet.

    ReplyDelete
  3. Åh, det låter som att det var så himla mysigt! Och blir lite sugen på att skaffa en selfie-stick när jag ser bilderna ;)

    ReplyDelete
  4. Hej. Ser helt underbart ut. Sån lyx att ha vänner på sånna fina platser som kan ta en runt till de bästa ställerna. Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...