26/07/2016

Italian Road trip 2016 - Siena






Siena var en av höjdpunkterna på den här semestern, eller i alla fall en av de städer (tillsammans med Portovenere) som jag verkligen såg fram emot att se. Jag hade planerat en eftermiddag och kväll i Siena och såg framför mig långpromenader på de mysiga gatorna och en romantisk middag på någon liten uteservering. Mina planer gick i kras tack vare vädret. Kvällen vi skulle till Siena visade väderleksprognosen åskoväder och ösregn i Siena och därför hamnade vi i Florens istället.

Men så dagen efter åkte vi i alla fall till Siena för en snabbtur i stan och en lunch på ett litet cafe i stan. Anledningen att jag ville till Siena var för att så många av mina Italienska vänner pratat så väl om staden och flera har under årens lopp sagt att de tycker att just jag skulle passa att bo i Siena så självklart var jag nyfiken på att besöka staden.

Det var väldigt varmt när vi kom dit. Vi strosade omkring lite, köpte glass och spanade in det stora torget. Vi åt lunch, kikade in i några butiker och köpte med oss en olivolja från en bonde som producerat oljan på sin egna gård. Vi var i Siena i 3-4 timmar men jag hann ändå inte riktigt känna som det var så underbart som alla sa men visst verkade Siena väldigt fint och mysigt och jag hoppas på att få komma tillbaka hit någon gång i framtiden.

xoxo

3 comments:

  1. Den hade en väldigt vacker skyline! Men fyra timmar kanske är lite lite för att upptäcka "magiken"...

    ReplyDelete
  2. Hej, Så mysigt det ser ut och vilken fin klänning. Kram

    ReplyDelete
  3. så härliga bilder, och du är lika fin som vanligt <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...