18/07/2016

Italian Road trip 2016 - Rom






Vår resa började i Rom. Vi flög till Fiumicino där vi hyrde bil hos Hertz och tuffade sedan med vår lilla hyrda Fiat500 in till centrala Rom. Vi sov en natt hos min pappas väninna Gaby där även min pappa bor när han är i Rom, vilket han är några månader om året. Väl matchat är pappa i Rom just nu och kunde agera guide när vi skulle ut och spana in stan. Jag har säkerligen varit i Rom närmare 50 gånger i mitt liv medan det var första gången som C fick uppleva staden, så det passade ju utmärkt att få min pappa, som vuxit upp i Rom, kunde agera personlig guide.

Vi promenerade omkring i flera timmar och såg bland annat Colosseum, Fontana di trevi och Spanska trappan. Rom var lika vackert som vanligt. Jag älskar Rom och att få traska omkring på Roms fina små gator, men jag blir alltid lika irriterad över den mängd turister som året runt flockas i Rom. Men men, den här gången var vi ju lika mycket turister vi som strök från den ena sevärdheten till den andra.

Vi åt en fantastisk god middag på restaurang Pinsa e Buoi.

Vi stannade bara en natt i Rom då hela huvudanledningen för resan var ett bröllop två dagar senare, vilket var uppe på Liguria-kusten. Så dagen efter packade vi vår lilla Fiat500 full och tog oss vidare mot vårt andra stopp, Pisa.

xoxo

3 comments:

  1. Tack, den är verkligen en ny favorit hemma hos oss ;) Vilka härliga bilder du bjuder på!

    ReplyDelete
  2. Men åh va härligt o så vackra bilder :) att resa är ju en del av livet :) fin dag till dig kram

    ReplyDelete
  3. Hej. Vilka underbara bilder. Rom som är ju så vackert! Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...