17/02/2016

En kväll med viktiga papper





Jag fortsätter på temat fina Stockholmsbiler, denna gång från gårdagens spontana lunchpromenad till Kastellholmen och tillbaka. 

Jag kom senare till jobbet igår än vanligt och hade egentligen tänkt att bara ta en kort lunch men när solen strålade, arbetsbelastningen var relativt låg så fick jag ett enormt sug av att komma ut i solen och röra på mig, så det blev en spontan promenad på nästan en timme. Det var otroligt härligt och än en gång förundrades jag hur vackert Stockholm är sånna där soliga dagar!

Resterande dag var otroligt ospännande. Efter jobbet stod jag i valet och kvalet om jag skulle hänga med kollegorna och se på fotboll på O'Learys eller bara åka hem och vara tråkig. Jag valde att åka hem och bara vara tråkig så det var precis vad jag gjorde. C skulle ha någon release på jobbet så jag såg fram emot en lugn och mysig kväll i min ensamhet. Jag fixade en smaskig nachotallrik till middag och hade Cicci på telefon som middagssällskap. Efter maten tog jag tjuren vid hornen och drog fram en bunt av sk viktiga papper. Dvs papper vi lagt undan för att de är värda att sparas men ingen av oss har sedan vi flyttade in i villan orkat sortera dem. Jag organiserade dem, fixade en pärm med register och satte in dem. Likaså fixade jag en separat pärm där jag sorterade in alla fakturor och kvitton som vi samlat på oss iom alla renoveringar hemma, vilka måste sparas om vi inom fem år skulle vilja sälja villan. På apple-tv'n spelades gamla x-factor uppträdanden. 

Jag gillar ju att organisera och fixa så i slutändan var det ju ett ganska kul projekt så man kan ju fråga sig varför jag skjutit på det så himla länge? Fast det är väl så, alla måsten blir lätt till en börda som man gärna skjuter framför sig, orkar liksom inte ta tag i dem. Men nu ska jag verkligen hålla koll på våra papper kontinuerligt. Hur håller ni reda på alla viktiga papper?

Så spännande var iaf min tisdag...

xoxo 

8 comments:

  1. Hej. Vilka fina bilder. Jag saknar stan så ofta. Förr både bodde och jobbade jag i stan och nu både jobbar och bor jag i förorten. Vi sorterar viktiga papper ihop jag och min man en gång i månaden trist men sant. Kram

    ReplyDelete
  2. Vad härligt att du kunde passa på att gå ut i det vackra vädret :-D Kram

    ReplyDelete
  3. Det är super gott. och enkelt och göra.
    Man behöver bara päron på bruk, after eight, en ugn på 225grader i 5min,, kalrt :)

    ReplyDelete
  4. sv; jasså?
    du skulle säkert vara jättefin i en body:D

    ReplyDelete
  5. Jättefina bilder! Jag sorterar mina viktiga papper några gånger per år, avskyr det. Allt med ekonomi och sånt är trist ;) KramC

    ReplyDelete
  6. ja jag längtar till att få inreda mitt nya hem sen när jag flyttar ! :D
    fina bilder!

    ReplyDelete
  7. Jag har alltid gillat ordning och reda så det har varit ganska lätt att bara sätta in allt i en pärm :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...