16/02/2016

25 av 100 träningspass



En fjärdedel av målet 100 träningspass före midsommar blev igår uppnått. 30 min spinning HIT (intervall spinning) på lunchen blev det 25e passet på listan och jag måste säga att jag är nöjd med min prestation. Mitt personliga mål är att träna kortare/enklare pass men oftare vilket så klart gör det enklare att nå målet. 

Mina träningsveckor har hittills bestått av:
Måndagar: spinning
Onsdagar: body pump
Torsdagar: yoga
Fredagar: löpning
Valfritt helgpass. 
Nu är body pumpen borttagen från schemat så jag måste lägga om veckoplaneringen och vi får se hur det blir. Jag är en rutinmänniska och gillar att ha ett rullande schema när det kommer till träningen. Jag gillar även att lära mig träningsklasserna utantill så vet exakt hur jag ska belasta kroppen under träningens gång.  

Eftersom jag tränade på lunchen igår så hade jag kvällen fri och efter jobbet tog jag en promenad från city, där jag jobbar, till Kungsholmen där jag mötte upp bästa Erika. Vi åt en mysig middag på tapasrestaurangen Caliente, smuttade på en drink och pratade i timmar. En riktig myskväll. Bilden är tagen på från Kungsbron, längst min promenad mot Kungsholmen. Så skönt att det nu börjar bli ljusare om kvällar och mornar. Nu vill jag bara bli av med snö, is och minusgrader också. 

xoxo

6 comments:

  1. Vilket bra träningsschema du har men vad tråkigt att body pumpen är borttagen! Kram

    ReplyDelete
  2. Duktigt. Kollade min app nu och jag är uppe i 22 pass så vi ligger nästan lika du och jag=)

    ReplyDelete
  3. vad duktig du är! bara fortsätta kämpa!

    ReplyDelete
  4. Så duktigt!! Jag har också gått med i facebookgruppen nu men folk är ju helt galna. Jag är uppe i 30 pass nu men känner att jag ligger i lä jämfört med de flesta där. Jag kör nästan bara yoga och jogging. KramC

    ReplyDelete
  5. Wow, vad grym du är! Jag har klarat av 2 träningspass hittills i år. Var inte riktigt meningen att det skulle bli så lite. Men jag ska nog komma igång igen nästa vecka. Kanske. Förhoppningsvis. Troligtvis. :p

    ReplyDelete
  6. Wohoo sjukt bra jobbat!! Heja dig! Jag ligger strax efter på 22 pass :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...