08/02/2016

Nu längtar jag till sommaren










Ytterligare en härlig helg har sprungit förbi. Precis som förra helgen bjöd den på vårliknande väder och nu bara längtar jag till sommaren. Kunna äta frukost i trädgården, ha fönster på vid gavel och lulla omkring i mindre kläder. Men vi är inte riktigt där ännu :)

I fredags hade jag hemmakväll, själv. Eldade i spisen, åt rotfrukter med dipp och såg den romantiska Woody Allen-filmen Midnight in Paris. Ingen höjdarfilm men lite mysig var den ändå. 

På lördag förmiddag blev det städ, tvätt och fix hemma. Vid 14-tiden plingade det på dörren och våra Skånevänner Cicci och Johan kom på besök och resten av eftermiddagen slappade vi tillsammans. Fikade, pratade och spånade mängder med villaidéer. För bara ett år sedan skulle jag tycka våra samtalsämnen var dötråkiga men plötsligt har villalarm, elektroniklösningar, renoveringar, inredning och trädgårdsplanering blivit ett väldigt stort gemensamt intresse. På kvällen var vi på middag hos Andrea och Johan med bebis vid Odenplan tillsammans med Robert och Moa. Vi åt god mat och spelade sällskapsspel. En riktigt mysig kväll, så pass att jag som brukar somna vid 22 på kvällen inte ens insåg när klockan passerat 01 på natten. 

Söndagen blev lugn. Halva dagen spenderades ute i trädgården där vi sittandes i solen lekte trädgårdsarkitekter och skissade trädgårdsidéer. Vi påbörjade sedan nerskärningen av en stor buske/litet träd(?) som vi bestämde oss för att göra oss av med. När det kommer till trädgårdsarbete har vi mycket att lära och mycket vi vill göra om. Som sagt, ser fram emot våren och sommaren. Vi hann även förbi Lövsta återvinning med ris och karonger. På kvällen lagade jag en stor Bombeygryta och såg sedan en snabbrepris av lördagens Mello-kväll. Under mina två år i Sverige har jag insett att Melodifestivalen under februari är en ständig snackis. Har man inte sett programmet riskerar man att hamna utanför i många diskussioner och det går ju inte för sig ;) Jag tycker mycket med programmet är löjligt men samtidigt gillar jag show så jag ser det gärna ändå. Från första delfinalen tycker jag absolut att rätt två låtar gick vidare! 

xoxo

4 comments:

  1. Vilken mysig helg du har haft! :-D Kram

    ReplyDelete
  2. Hej. Låter som en väldigt trevlig helg och vilka trevliga bilder. Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...