15/02/2016

Alla hjärtans hemmahelg








Det har varit en bra helg. Dock väldigt osocial för att vara oss. Jag och C har bara umgåtts med varandra och spenderat ovanligt mycket tid hemma. 

Det mest romantiska alla hjärtans helgen bjöd på var middagen på Knut i fredags, vilken var supermysig. Resten har helgen har vi mest jobbat och slappat. 

I lördags stack vi iväg till Bauhaus ganska tidigt på morgonen och köpte material och redskap inför helgens stora projekt - golv/klinker-läggning i hallen. Vi hyrde även en fenomenal kakelskärare vilken visade sig vara till stor hjälp.

Resten av lördagen spenderades hemma. C arbetade i hallen och påbörjade förarbetet inför golvläggningen. Jag städade och fixade i resten av huset. På kvällen glodde jag på tv (hör och häpna!) och såg både Melodifestivalen och QX-galan. Ingen direkt kvalitets-tv men det var lite underhållande. 

På söndag åkte vi förbi Vällingby centrum där C köpte ett kompletterande redskap och jag storhandlade veckans mat. Väl hemma igen satte vi fart, bägge två. Vi blandade fixet (tungt) och påbörjade sedan arbetet med att lägga klinker. C skar passande klinkerplattor i den fantastiska maskinen vi hyrt medan jag mätte, geggade fixet och la plattorna med precision. Tro det eller ej så var det ett otroligt kul jobb och jag skulle nu gärna lägga fler klinkergolv, synd bara att vi inte har några ytor där det behövs. 

Vi lämnade tillbaka kakelskäraren med fem minuters marginal och åkte sedan hem och beundrade vårt mästerverk. Vi vet ännu inte hur väl det sitter men utseendemässigt är vi otroligt nöjda med vår prestation. Ingen av oss har tidigare lagt golv men nu är vi plötsligt experter :)

För att försöka göra kvällen lite romantisk hade jag köpt taccos för kvällen (mysmat) och vi tände ljus och brasa för att mysa till det lite. I slutändan handlar ju alla hjärtans dag om att visa sin kärlek till de man älskar och umgås med sin älskade, och det är ju precis det vi har gjort. Veckan som kommer ska bli väldigt mycket mer social, det set jag i kalendern. 

xoxo

5 comments:

  1. Skönt att få lite nytta gjort hemma också. :) Det behöver man ibland

    ReplyDelete
  2. Hej. Va händiga ni är helt fantastiskt duktiga. Vi gillar också att renovera och göra om hemma men tar in hantverkare eftersom vi inte kan jobbet själva. Jag blir jätte imponerad. Kram

    ReplyDelete
  3. Vad mycket ni har fått gjort och tacos är verkligen gott! Kram

    ReplyDelete
  4. Så duktigt att fixa det själva!! ser riktigt proffsigt ut ju. KramC

    ReplyDelete
  5. Så duktiga ni är!! Låter som en lugn å skön helg!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...