04/02/2016

Myskväll på gymmet



Igår, sista bokslutsdagen, hade jag en väldigt effektiv dag på jobbet. Stundvis lite stressig också. Stressen uppkommer när jag har mycket att göra och jag inte vet hur jag ska göra något eller hur jag ska lösa ett problem. Att bara ha mycket att göra och jag vet hur det ska göras triggar istället fram en supereffektivitet att få det som ska göras gjort. När jag vid 17-tiden lämnade kontoret kände jag mig i alla fall väldigt nöjd och att vi (jag och chefen) gjort bra ifrån oss under dagen. 

Jag traskade över gatan till Sats på Regeringsgatan och mötte upp Jessica. Vi bytte om och förberedde oss inför kvällens body pump pass, körde passet med våra relativt låga vikter och kopplade sedan av i över en timme på gymmet. Vi duschade länge, satt och pratade om allt och inget i bastun som vi lyckligtvis fick för oss själva och tog sedan tid på oss att smörja in hud och hår med allt vi hittade i väskorna medan snacket om livets stora frågor fortsatte. För att göra en sån här kväll till en riktig toppkväll skulle vi väl lagt på en matbit på en mysig restaurang efter gymmet men istället åkte vi hem. Jag var väldigt nöjd ändå. Tycker den här typen av kväll, att träna och sedan hänga kvar i dusch och bastu ihop är ett av de bästa sätten att umgås med goda vänner på en vardagskväll. För att sedan ren och fin och trött i kropp och knopp komma hem, äta middag med sin sambo och sedan bara mysa resten av kvällen :)

xoxo

4 comments:

  1. Hej. Ja det låter som en jättetrevlig och bra kväll på alla sätt och vis. Kram

    ReplyDelete
  2. Vad härligt att ta det lugnt på gymmet som avslutning :-D Kram

    ReplyDelete
  3. Men åh vad lyx att ha bastu på gymmet! :3 <3

    ReplyDelete
  4. Härligt det låter

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...