11/11/2008

Svartsjuka - Del 2

Skrev ett inlagg om svartsjuka i borjan av September, mest av rent intresse men aven for att jag tyckte min kille var fanig som var svartsjuk pa nagra av mina vanner. Nu ar det min tur! Och inte ar det kul.... Sa har ligger det till...

Till helgen ska min pojkvan fa besok fran Italien. En 22arig liten sot italienska som han larde kanna pa universitetet ska komma och halsa pa och bo hos honom i 5 dagar. Jaha tankte jag som sjalv ska fa besok av en nar och kar van fran Oslo over helgen och tankte inte mer pa det da. Men sen kom det krypandes och nu borjar jag bli irriterad. Killen min bor i en helt nyrenoverad och fin lagenhet i Kensinton, men den ar valdigt liten. Med andra ord sa maste i stort satt den har tjejen och han sova i samma sang. De har inga extra madrasser och soffan i vardagsrummet bestar av 2 stycken sma tvasittssoffor, dar kan ju ingen sova? Med andra ord kommer de med storsta sannolekhet dela sang och jag tycker inte det ar ok. Ar det jag som ar fanig? Betyder det har att jag inte litar pa honom? Jag har forsokt analysera mig sjalv men inte kommit fram till nagot vettigt an...

xoxo

6 comments:

  1. WTF! Jag hade gått i taket! Dela säng, där går gränsen. Sova i annat rum, max. Jag hade inte tyckt det var roligt ändå men accepterat det. Tror du verkligen de har tänkt sova ihop? Låter ju helt orimligt.

    ReplyDelete
  2. Skont att hora att nan reagerar som mig! Ska se om jag kan reda ut det med han ikvall...

    Jag skulle vilja se hans reaktion om en okand svensk kille skulle komma o bo hos mig i 5 dagar ;)

    ReplyDelete
  3. Nej jag förstår dig även om jag tycker tillit är det viktigaste i ett förh och har han inte gett dig skäl att tvivla på honom så borde du inte göra det nu.
    Jag hade väl dock uppskattat om hon iaf sovit i ett annat rum. Håller med det du själv skriver här, hur skulle han upplevt det om situationen var omvänd.
    Det är väl den gyllene regeln, behandla andra som du själv vill bli behandlad.

    Apropå svartsjuka så tycker jag inte heller att det är en helt igenom negativ känsla. Den kan ju öka passionen lite och påminna en om att inte ta varandra för givna.

    Lycka till med dilemmat!
    Kram Mia

    ReplyDelete
  4. PS. Glömde säga detta men du skrev att han bor i Kensington - min favvodel i London - så för jösse namn släpp honom INTE! :)

    ReplyDelete
  5. Uppdatering;

    Jag stallde svart mot vitt igar och fragade vad han skulle saga om en kille fran Sverige skulle komma och bo hos mig i mitt rum en hel helg. Han fundera lite och svara sen att det var en helt annan sak. Killar kan man inte lita pa, de forsoker alltid med alla tjejer men det gor inte killar. Jaha tankte jag, om det ar hans bild av hur killar beter sig betyder det da att det ar sa han sjalv beter sig????

    xoxo

    ReplyDelete
  6. Jag hade då inte gillat den iden och jag är inte särskilt svartsjuk i vanlia fall.

    Samma säng?? big nono!

    Hoppas det löser sig!

    mariia

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...