05/11/2008

Effektivitet pa jobbet

Imorse fick ett gulligt litet mail fran min chef som pikade mig for att jag, forra veckan toppat listan av internetavandning. Vi hade utvecklingssamtal i Tisdags och amnet diskuterades redan dar. Da sa hon att sa lange jag skoter mitt jobb sa var det ok sa lange jag inte besoker forbjudna sidor, hur man nu ska kunna gora det nar mer an halften av alla sidor verkar vara blockade.

Under utvecklingssamtalet visade chefen tva diagram, en pa internetanvandning och en pa hur mkt jobb vi gor under en dag. Som sagt lag jag alltsa etta pa listan av de som anvander msn och internet mest MEN jag lag aven delad etta pa listan av de som fick mest jobb gjort under dagarna. Det kallar jag effektivitet! Jag hinner med andra ord surfa mest och i stort satt aven jobba mest. Tvan pa listan av internetanvandandet nast langst ner pa jobblistan....


Idag fick jag da det har mailet visandes ett cirkeldiagram som IT avdelningen sa snallt skapat at min chef och hon skickade det gladligen vidare till mig med ett antal pikande kommentarer i mailet. Tror chefen mest ar arg for att jag berattade att jag idag ska pa intervju for det dar andra jobbet pa foretaget och darfor maste vara lite hard mot mig. What to say? Jag tycker att sa lange jag skoter mitt jobb ordentligt vilket jag uppenbarligen gor inte borde behova fa statestik skickad till mig hur manga internetsidor jag besoker per dag men tydligen vore det battre om jag inte anvande internet alls, jobbade lite mindre och kanske satt och laste en bok istallet?



xoxo

2 comments:

  1. Jag tycker det är så läskigt hur storebrorsan ser ALLT man gör! Men hur mäter de på ditt jobb hur mkt jobb man får gjort??

    ReplyDelete
  2. Det ar latt att mata hur mtk jobb vi far gjort da de ser hur manga betalningar som blivit skickade, blockade etc

    Hur de mater var internet-traffik har jag dock inte forstatt =P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...