04/11/2008

Nyårsplaner


Sa dar ja, da var nyar planerat. Jag ar inget storre fan av nyarsafton och tycker det mest innebart stress och hets nar den stora kvallen ska planneras. Jag gillar att ordna fester men gillar inte tillfallen da man bara "maste ha kul" som pa nyarsafton och min egen fodelsedag.

Hur som helst brukar jag alltid spendera nyar i Stockholm och ha en lyxig middag med nagra nara och kara, men i ar blir det andra bullar. Ska till Val Gardena i Italienska alperna och spendera nyar med ett gang galna italienare (som jag inte kanner). Storsta delen av ganget ska hyra en stuga men eftersom vi (las jag och min pojkvan) bara ska vara dar 4 dagar sa ska vi bo pa hotell. Se bild nedan.



Allt ser idylliskt ut men jag kan inte lata bli att oroa mig lite....

1. Jag kanner inte folket, de pratar tydligen inte ett ord av mina sprak och jag talar inte mycket Italienska.

2. Jag har tack vare en knaskada (sen en otack skidolycka) inte akt skidor pa 5 ar och vet inte hur bambi ska kunna halla balansen i backen. Vet inte ens om knat kommer halla.... :S

3. Italienarna pa jobbet forklarade just att det ar ett av Italiens vakraste omraden i alperna MEN att temperaturen brukar ligga mellan -10 till -20 grader i Januari. Jag klagar nar temperaturen gar under 10+ har i London sa hur allsin dar ska jag klara minus 20?









Tror nog det ar dags att borja trana upp italienskan, bygga upp benmusklerna och lagga pa mig lite extra underhudsfett, hehe :)

xoxo

5 comments:

  1. Nej fokusera på allt det underbara! Italienska alperna, solsken, sola på terassen med snötäckta alper som utsikt och en kall öl! Ja, jag byter gärna plats med dig.
    Tänker du följa valvakan? Här pendlar jag mellan min smoothies, CNN-valvakan och Desperate Housewives. Egentligen känner jag att man vill vara vaken, om han vinner är det historiskt och det vill man vara med om.

    Kram Mia

    ReplyDelete
  2. Skit va bra de va, heja Roma!

    Semestern verkar nice hurru du, glassarbruden i farten...

    ReplyDelete
  3. Hahaha kör hårt! Benpress is the shit:)

    /Nygymmad

    ReplyDelete
  4. ser ut som värsta julkalendern :) blir säkert toppenskoj! plus att vinterkylan brukar komma efter första veckan i januari så klarar dej säkert galant :) happy new year!

    ReplyDelete
  5. Är du lika glad som jag idag!? :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...