18/11/2008

Motvind

Just nu gar allt emot mig kanns det som. Framfor allt ar det jobbet och pojkvannen som trasslar, vilket anda ar en ganska stor del av mitt liv....

Jag fick inte jobbet jag sokte och det var pa varsta satt jag blev sniken jobbet mitt framfor nasan pa mig. Forra Onsdagen fick jag hora fran HR avdelningen att jag var den hetaste kandidaten. De berattade att Grekiskan (hon som skulle blivit min chef) hade sagt att teamet (som bestar av henne sjalv och en grekisk kille) behovde nagon som pratade nagot annat sprak och viktigt var att personen var duktig pa siffror. HR forklarade att jag var den anda som sokt som hade sifferkunskaper och att de andra sokande inte hade imponerat alls. Pa Torsdagen kom en sista ansokan in, en grekisk kille fran kundtjanst som ar kompis med bada i teamet. Pa Fredagen ringer HR avdelningen upp mig och sager att jobbet gick till honom och att motiveringen hade varit att visst hade han varken sprak eller siffror men han skulle iaf passa in i teamet enklast sa han fick det bli. Jag blev sjukt besviken.


Vad gallande killen ar det varlds krig pa gang. Allt borjade med att hans tjejkompis var har i helgen och att de sov ihop. Han tyckte jag betedde mig som en barnunge o att jag inte litade pa han nar jag satte mig emot det och jag tyckte bara det var fel att denna okanda tjej skulle sova hos han. Fran den diskussionen foddes dock ett gang argumentationer och just nu kan vi inte overens om nagot alls langre.


Oavsett om man har motvind eller medvind maste man rora sig for att komma framat och aven om det kanns kampigare an nagonsin just nu sa forsoker jag slapa mig fram langst gatan...

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...