25/11/2008

London Musicals del 2 - Dirty Dancing


Så jag har vantat pa att fa se den har musikalen och igar var det antligen dags! Jag studsade upp och ner i stolen pa jobbet efter min pojkvan ringt och sagt att han pa magiskt vis fatt tag pa "discounted tickets" (£45 st) till Dirty Dancing. Forestallningen ar vanligtvis slutsald i manader framover men med lite tur och vilja gick det tydligen att fa tag pa biljetter. Vi hade topplatser pa 5e raden och jag njot forestallningen igenom. Det ar egentligen lite farligt nar man vantat pa nagot sa lange och byggt upp sa hoga forvantningar, men den har gangen blev jag inte besviken.

For den som inte vet ar Dirty Dancing i grunden en amerikansk film fran 1987.

Den handlar om en tjej som kallas "Baby" som foljer med sina foraldrar till ett sommarresidence. Har moter hon dansaren och Johnny Castle och erbjuder sig att bli hans nya danspartner for avslutningsdansen da hans tidigare partner inte kan stalla upp. Men vagen dit ar lang och Baby's strikta foraldrar gor inte saken lattare da de forbjuder henne traffa Johnny da han inte anses vara tillrackligt fin for deras dotter.

Den var inte riktigt som jag trodde den skulle vara men anda helt otroligt jattebra. Scenografiken var fantastisk och musiken likasa. De skadisar som jag blev lite besviken pa var Baby's syster, som i filmen ar roligt korkad men i musikalen varken var rolig eller korkad. Sen maste jag saga att jag inte riktigt gillade musikalens stora stjarna, killen som spelade johnny i musikalen igar var ung, snygg, supervaltranad och alla tjejers favorit men han var inte Patrick Swayze (sa klart). Vet inte vad jag hade forvantat mig men nej han nadde inte upp till Marias forvantningar och vet inte om nagon annan an Patrick sjalv skulle gjort det om jag ska vara arlig.

London musikalen far hur helst toppbetyg av mig och om du kan fa tag pa biljetter, GA OCH SE DEN!!
Har foresten nagon sett filmen Dirty Dancing 2? Jag har ratat den stenhart men har fran olika hall nu fatt hora att den ska vara bra... Kan det verkligen vara sant??

xoxo

2 comments:

  1. Jag den låter ju hur bra som helst.
    Filmen är ju magisk, vår generation drömde oss bort med Patrick Swayze- åååh! :)

    Den måste va väldans populär för £45 tycker inte jag låter jättebilligt fast ni satt iofsg riktigt bra.
    Jag vill så se Fantomen på operan, har du sett den? Hur var den i så fall?

    Hoppas allt är fint med dig!
    Kram Mia

    ReplyDelete
  2. £45 var ju det nedsatta priset da vi kopte biljetterna samma dag. Vara platser kostar i vanliga fall £75 tror jag. Helt sjukt hur de kan salja slut alla biljetter till 8 forestallningar i veckan i fler ar....

    Nej har inte sett Phantom of the Opera men skulle valdigt garna se den! Kanske blir nasta att se... :)

    xoxo

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...