19/11/2008

London Club Promoter

Jaha, dar var diskussionen igang igen, ska jag bli en 'London club promoter'?

Vet inte om det ar savanligt med klubbpromoters i Sverige an men det kommer nog.... Har i London kommer man iaf inte langt i nattlivet om man inte kanner nagra promoters eller dorrvakter. En club promoter ar person som jobbar, del- eller heltid med att fa upp folk pa gastlistor till de populara klubbarna. Kan lata lite sa dar men vissa av de har promoterna tjanar 10 ganger min manadslon bara pa att satta upp folk pa listorna plus att de far helkvallarna for sig och sina vanner helt gratis. Mer an ett jobb sa ser jag det som ett satt att lara kanna en hel dros med nya manniskor (vilket jag alskar), gora och lara mig nagot nytt och aven tjana en extra slant.

Om jag nu skulle vilja bli promoter kan jag valja for att jobba for ett redan valkand promoterforetag eller starta ett eget med en kompis. Forstnamnda kan nog va lite enklare medans att starta eget vore helt galet spannande. Det var over ett ar sen jag blev tillfragad om att borja jobba som promoter forsta gangen och sen dess har jag tankt pa det men inte kommit fram till nagot. Det anda som kravs ar egentligen energi och fragan ar om jag har det....??







xoxo

5 comments:

  1. fördelen e väl att du får än mera utrymme för olika klädeskreationer? :D fast garderob plats kanske ont om. haah

    svart på vitt e bäst, lite svårt å säga om man skall ge sg in i leken innan man vet de olika förutsättningarna å vad som krävs av en.. värt att kolla upp iaf!

    ReplyDelete
  2. I think it's a very crazy thing to be a promoter.
    first: of all u have to know thousand of people to be a good promoter...
    Second: You always have to go clubbing, like 2-3 times a week... Third: I think that's ok if u start as a promoter when u r at school and u hang out with lots of people, but not when u r 27! ...anyway is just a personal opinion.

    If u like the idea fo for it!

    Good luck!

    ReplyDelete
  3. För att kunna festa och lära känna nya människor måste det väl vara lättast med ett redan etablerat företag? Om det inte är din framtida karriär liksom och "den roliga biten" av arbetet är ditt objektiv så skulle jag ta den lättaste vägen.
    Tycker självklart du ska göra det! Låter super och du vet ju själv hur dyrt London är.
    Kram Mia

    PS. Så nyfiken, den tredje bilden i bannern där du sitter i en enorm grön stol, vad är det och var är det? Säg inte jag missat nåt så skoj i London...

    ReplyDelete
  4. Kom igen bruden, klart du ska köra på det! Sen kommer jag o hälsar på o du kan fixa in mig på nåt coolt place.

    ReplyDelete
  5. En liten fråga som har med ämnet att göra bara. Är det svårt att lära känna promoters i London? Ska flytta dit i höst, så det hade ju underlättat ;) Din idé låter annars toppen och sjukt spännande!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...