11/02/2016

Antipasti-buffé på Bianchi Stockholm


Bianchi är i grunden ett fint Italienskt cykelmärke och jag tror till och med att det är ett av världens bästa cykelmärken!? Butikerna där cyklarna säljs är ett kul koncept där de Italienska cyklarna säljs i en restaurang/café-miljö med fokus på Italiensk mat, dryck och stämning.

I Stockholm ligger Bianchi på Norrlandsgatan 20, dvs ett stenkast från mitt jobb. Igår gick jag och fyra av grabbarna från kontoret dit för lunch och avnjöt en underbar antipasti-buffé med grönsaker tillagade på Italienskt vis, parmaskinka, salami, mozzarella, tomater, gott bröd och några få varma rätter. I priset ingick även en espresso. I högtalarna spelades Italiensk radio och samtliga kypare jag träffade var Italienare. Två av kollegorna jag var där med är också Italienare så Italienkänslan var total och jag fick en släng av längtan tillbaka till mitt liv i Milano. Antipasti-lunchbuffén kostade 160 kr vilket jag egentligen tycker är lite mycket för det som bjöds men det en kul lunch och Bianchi får ändå bra betyg av mig för ett kul koncept, trevlig personal och god mat.

Onsdagen bjöd i övrigt på ett kort onödigt läkarbesök vilket gjorde mig på dåligt humör; goda nyheter från Skåne där en av mina bästa vänner äntligen fått en liten dotter; tråkiga nyheter från en annan vän och ett härligt body pump pass på Sats Regeringsgatan. Det sista pump-passet på ett tag då Regeringsgatan nu ska byggas om och stänga ner i 6 veckor, så tråkigt när man äntligen hittat ett kul och bra pass och fått in det i rutin. Väl hemma lagade jag spenatlax i ugn och slötittade på ett gammalt avsnitt av solsidan innan jag relativt tidigt stängde ner för natten.

xoxo

5 comments:

  1. Låter och ser helt underbart ut!! Dit vill jag gå!! KramC

    ReplyDelete
  2. Åh vilket trevligt ställe :-D Kram

    ReplyDelete
  3. Låter gott! Det skulle jag vilja testa. :D

    ReplyDelete
  4. Antipasti är ju såååå gott, dyrt för en lunch men jag hade ju gärna betalt så mycket för långlunch/brunch och sitta i timmar och njuta av e där godsakerna!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...