13/02/2016

Romantisk middag på Knut







I helgen är det alla hjärtans dag, en dag jag har lite motstridiga känslor mot. Men trots att jag tycker att dagen är lite för kommersiell för min sak så har jag alltid på något sätt firat den, antingen med min partner eller någon nära vän eller min familj. Jag har alltid velat göra något extra av just den dagen.

I år infaller sig alla hjärtans dag på en söndag men eftersom vi ville fira genom att gå ut och äta så tyckte vi det var lämpligare att fira på fredagen istället för söndagen. Detta helt enkelt för att det tar mig lite emot att åka in till stan en söndagskväll bara för att gå på restaurang, den spontaniteten försvann liksom i och med att vi flyttade till en villa utanför stan. 

Så igår efter jobbet mötte jag upp min andra hälft i stan, vi slank förbi Hifi klubbens butik för att spana in ett ljudsystem vi tror vi ska köpa och gick sedan genom Vasastans gator till Restaurang Knut

Knut är en välkänd Svensk restaurang med Norrländskt tema som ligger på en parallellgata till Drottninggatan. Knut är väl som mest känd för vilt-meny men de erbjuder även ändra Norrländska specialitéer både i mat- och dryckesväg. Den har funnits med på min lista av restauranger jag vill besöka i flera år men det har helt enkelt aldrig blivit av. 

Jag tyckte om Restaurang Knut direkt när jag kom in. Det var lite fjällstugeinspirerat, otroligt mysigt, och romantiskt. Och personalen var väldigt trevlig och hjälpsam. Jag och C delade på en förrätt med flera olika små Norrlänska specialitéer och till huvudrätt valde vi till slut båda Älg-wallenbergare vilken var otroligt god. Jag hade spanat in lingonsorbet till efterrätt men när jag väl fått i mig min Älg var vi så mätta att det inte blev någon efterrätt för oss. Som vanligt. Men kära vänner, jag vet flera av er som jag är säker på skulle tycka om Knut lika mycket som mig, så jag rekommenderar den starkt.

När vi kom ut från restaurangen höll Norrlandskänslan i sig då en snöstorm dragit in över stan, snön yrde i luften och marken var vit. Var tog våren vägen? 

xoxo

8 comments:

  1. Sei bellissima. Spero tutto bene cara. Un bacionexxx

    ReplyDelete
  2. Ser jättemysigt ut ju!!! Men jag som är från Norrland undrar ju vad det är som är så norrlänskt med den? hihi Kramis

    ReplyDelete
  3. Lät riktigt nice det där! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...