05/02/2016

Det här kanske ni inte visste...


Här kommer lite kul fakta om mig ni kanske inte visste, fick idén från Nettis härliga blogg.

- Jag är helt galen i citron och allt som har med citron att göra. Jag kan äta den i klyftor eller pressa den till en färskpressad juice (utan att tillsätta socker eller vatten). Annars gillar jag citronsorbet, citronglass, citrongodis och favoriten är färska jordgubbar (helst lite omogna sådana) dränkta i färsk citronjuice. Yam yam. Jag gillar till och med färgen gul.

- Jag älskar X factor UK. Och jag menar älskar. Det är som terapi för mig. Jag sätter på det och blir avslappnad och genuint glad. Det sitter i sedan jag bodde i London och för nu med sig så många goda minnen av det. Sen väldigt mycket bättre än t ex. Italienska X factor eller Svenska Idol.

- Jag gillar inte byxor och jeans. Tycker det både är obekvämt och okvinnligt, trots att det kan vara snyggt ibland. Nu vet jag att 95% av kvinnorna i Sverige använder jeans dagligen och jag vill inte göra någon upprörd. Men det är känslan på mig själv som jag pratar om och därför klär jag mig i kjol eller klänning 6 av 7 dagar av veckan, även vintertid.

- Jag blir allt mer rädd för att flyga. Och att jag älskar att resa! En dålig combo, jag vet.

- Jag är en inbiten hiphop-tjej, trots att jag ser ut att vara allt annat än just det. Jag lyssnar iof på all möjlig musik men innerst inne brinner mitt hjärta för just hiphop och RnB.

- Jag har bott i 6 olika städer i Sverige (Stockholm, Borlänge, Malmö, Halmstad, Västerås och Uppsala) och 4 olika städer utomlands (Limerick, Bologna, London och Milano).

- Jag älskar att städa garderoben. Riva ut allt, sätta på musik på hög volym, prova allt i olika konstellationer och sedan vika/hänga in allt snyggt igen. Ytterligare en form av udda terapi.

- Jag hatar att slänga saker. Framför allt kläder. Och böcker. Jag har både kläder och böcker kvar från barnålder. De må användas sällan men ibland händer det. Därav har jag rätt mycket både kläder och böcker hemma trots att jag nog köper mindre än de flesta jag känner. Det enda som både köps och slängs ganska ofta är strumpbyxor.

- Jag är lite av en anti-TV människa och har varit det länge nu. Länge bodde jag till och med utan TV. och saknade det sällan. Jag gillar inte idén av att sitta och glo på en dumburk och jag tycker att både vuxna och barn av idag gör det allt för mycket. (Med undantag från X-factor UK och nyhetsmorgon ;)

- Jag har vänner jag lärt känna under mina år utomlands i världens alla(!) kontinenter och drömmer om att en dag göra en riktig jorden runt resa :)

Ja det var lite om mig. Idag är det fredag, dagen på jobbet kommer vara lugn och kvällen antagligen likaså. Imorgon lördag blir en social dag och söndag är ännu helt oplanerad vilket är rätt skönt.
Trevlig helg alla fina!

xoxo

9 comments:

  1. Vad roligt att du fick idéen från mig och det var roligt att få läsa några av dina hemligheter :-D Kram

    ReplyDelete
  2. Kuuuul läsning :))) Ha en superhelg. KramC

    ReplyDelete
  3. Ha ha, så komiskt, jag gjorde ett likadant fakta-inlägg idag :-)

    ReplyDelete
  4. En jordenruntresa skulle verkligen inte vara helt fel! :)

    ReplyDelete
  5. Hej. Så kul lista. Min dotter på 2år äter också gärna citron på klyfta eller dricker son ren citronsaft och det ger vi henne så klart gladeligen iom alla vitaminer. Vi begränsar också tv-tittandet hemma. Jag gillar heller inte att slänga kläder. Trevlig helg Maria. Kram

    ReplyDelete
  6. Det här var verkligen kul att läsa måste jag säga! Önskar dig en fin helg :)

    ReplyDelete
  7. Haha. Vi har nog känt varandra "ett tag". Jag visste ALLT :)

    ReplyDelete
  8. Väldigt kul lista måste jag säga!

    ReplyDelete
  9. Great post and thanks google translate!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...