02/02/2016

24


Nu har vi sett klart säsong 1 av serien 24. Det är en serie som numer är så pass gammal (första säsongen släpptes 2001) och har varit så pass populär att jag nästan skulle kalla den kult.

Jag hade hört mycket gott om den. Alla (?) bara älskar 24. Klart jag var tvungen att ge den en chans och fick efter lite övertalning även med C på det. Jag tyckte det var spännande från första avsnittet medan C behövde några fler avsnitt innan han ens började tycka det var sevärt. Frågar ni mig var det i alla fall spänning från första minutrarna av avsnitt 1 till att serien (äntligen) slutade 24 avsnitt senare. Det är 24 avsnitt på ca 40 avsnitt vardera och serien utspelar sig under ett dygn. Alltså, det händer så mycket under det här dygnet för de där stackars människorna att man nästan blir irriterad av det overkliga i det hela. Men är det något serien bjöd på så var det spänning, och för min del stress. Det hände så mycket att jag personligen blev stressad. Det är en otroligt välgenomtänkt och händelserik serie men jag tyckte som sagt att det blev lite för mycket. Men jag skulle ändå rekommendera de som inte sett den att se den! Och var inte ledsna när säsong 1 är slut, det finns nämligen minst 7 säsonger till.

Vi kommer nog se någon mer säsong av 24 framöver (jag ser faktiskt fram emot det) men just nu har vi bestämt att vi ska ta en serie-paus. Vi har sett så mycket mer på TV senaste halvåret (Homeland, Bron och nu 24) än jag någonsin har gjort i mitt liv och jag har insett att det är en livsstil jag inte vill stängas in i. Jag vill att jag och C ska äta middag vid ett riktigt matbord och prata med varandra. Jag vill att kvällens tid ska läggas på annat, inte bara slöa framför tvn. Hur spännande en serie än är så tar det otroligt mycket tid att ta sig igenom den. De är som en drog, ser man ett avsnitt vill man ju så snart som möjligt även se nästa.

Men nu har vi som sagt serie-paus ett tag. Någon kväll i veckan kanske det blir filmkväll istället, galet länge sedan vi såg film nu, så om någon har någon bra Netflix-film att rekommendera vore jag glad.

xoxo

2 comments:

  1. Den där serien har jag aldrig sett förut! Kram

    ReplyDelete
  2. jag älskar 24!! visst är den stressig men galet spännande!! KramC

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...