22/02/2016

En helg med många besök


Planerat för helgen var att vi skulle ha två besök vilka har varit bokade sedan flera veckor tillbaka. På fredagen skulle vi bjuda en barndomskompis till mig med man och bebis på middag och på lördagen skulle mina fd kollegor från banken med killar och en bebis komma på middag. Planerna gick i lås och i fredags bjöd vi på smödegsinbakad lax och i lördags gjorde jag storkok av Morbergs lasagne. Utöver dessa två middagsbjudningar kom även C’s föräldrar spontant över på fika i lördags vid lunch och på eftermiddagen plingade det plötsligt på dörren och två av C’s bästa vänner stegade in och hann med en eftermiddagsöl ihop. Igår söndag kom en kollega till C över med kille och bebis och vi bjöd på mer fika.  Så var förra helgen extremt osocial blev denna det motsatta vilket var kul.

Vi har inte hunnit så mycket mer än att umgås med våra nära och kära den här helgen men golvet i hallen har vi i alla fall hunnit göra klart (bildbevis kommer). I övrigt har vi eldat mycket i den öppna spisen, druckit många koppar te, jag har läst bok och färglagt lite i min "målarbok". 

Bilderna är från middagen i lördags vilket jag insåg är de enda tagna bilderna på hela helgen. Jag måste verkligen bli bättre på att ta kort, igen.

xoxo

6 comments:

  1. Låter som en jättekul helg om du frågar mig. Kul med spontanbesök så där, det är man ju inte så van vid här i sverige.

    ReplyDelete
  2. Men åh vilken mysig helg ni har haft det och bilderna är helt underbara! Kram

    ReplyDelete
  3. Kul med så mycket vänner. Fina bilder också. KramC

    ReplyDelete
  4. Så kul med många vänner över på besök :)

    ReplyDelete
  5. Vad mysigt ni har haft det! Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...