10/02/2016

Halloumipannkakor







Igår var det både pannkakans dag och semmeldagen. Varför semlan och pannkakan måste dela dag har jag inte riktigt förstått? 

Jag är i alla fall en av de där udda fallen som inte gillar semlor. Jag tycker de är fina bakverk men eftersom jag starkt ogillar mandelmassa och inte är så förtjust i grädde så blir det inte så mycket kvar till mig att äta. Med andra ord firar jag sällan semmeldagen och så blev även fallet igår. Istället beslutade jag mig för att fira pannkakans dag och göra något lite extra kul av den. Jag hade för mig att jag hade sett ett annorlunda recept i en av våra vegetariska kokböcker och bläddrade fram det. Så istället för att äta efterrättspannkakor med sylt och grädde så åt vi lite matigare pannkakor med riven halloumi och färsk chili i och det blev himla gott. 

xoxo

3 comments:

  1. Jag hade ingen aning om att det även var pannkakans dag igår? Vilka goda pannkakor du gjorde igår och det ska jag också testa någon gång :-D Kram

    ReplyDelete
  2. Va mysigt det ser ut och va gott det låter. KramC

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...