22/10/2008

Chelsea - AS Roma (CL)





Ikvall galler det!! Matchen jag har vantat pa sen slutet pa Augusti da Champions League-lottningen agde rum och jag fick veta att Chelsea skulle ta emot Roma pa hemmaplan har i London. Jag var inte sen med att se till att bli Chelseamedlem for att bli prioriterad nar biljetterna skulle slappas. Biljetterna salde slut inom en timme dagen de slapptes for medlemmarna men jag lyckades fa 2 till mig och min kille pa rad 4 pa ostra langsidan och tva lite langre upp i hornet till min basta kompis och hans kollega. Jag har kannt pirr i hela kroppen redan sedan igar och nu studsar jag snart upp och ner har pa min kontorsstol.


For den som inte vet ar jag ett hangivet ROMAfan. Min pappa ar fran Rom och jag vaxte upp att folja laget genom vinster och forluster och det laget ligger nu langt inne i mitt hjarta. For den som inte ar ett riktigt fotbollsfan kanske det kan vara svart att forsta hur man kan lagga pa mycket energi pa att folja ett lag som kickar lite boll men for mig betyder det har laget valdigt mycket. Gar det bra for dem ar jag glad, nar det gar daligt sa blir jag rent av ledsen.

Laget ar inte i toppform just nu och har egentligen inte jattestora chanser mot dunderstarka Chelsea. Men jag hoppas pa en underhallande match med manga vackra mal. Och om nu Chelsea maste vinna hoppas jag det inte blir med for stor marginal, det har vi fatt genomlida allt for manga ganger forut...

FORZA ROMA!!



Roma Roma Roma
core de sta città
unico grande amore
de tanta e tanta gente
che fai sospirà

Roma Roma bella
t'ho dipinta io,
gialla come er sole
rossa come er core mio

Roma Roma Roma
nun te fa incantà
tu sei nata grandee grande hai da restà

xoxo

7 comments:

  1. Forza Roma :) roma-tshirt å allt redan på :D

    x

    ReplyDelete
  2. Jag som har hela rummet fullt av Romaprylar hemma har inte en grej med mig. Halsduken maste jag lamna har pa jobbet annars slapper de tydligen inte in mig :(

    ReplyDelete
  3. Hittade, jag har en ROMA-nyckelring, wee!!

    ReplyDelete
  4. jag har ju ditt roma-nyckelband hemma med :)

    c u soon

    ReplyDelete
  5. Aha... en italienska. Va kul! Allora parliamo in italiano.
    Io sono Interista!! Forza Inter!!

    Ibra, Ibra, Ibra!!

    ReplyDelete
  6. Oj då, vilket fotbollsfan! Det kanske var det som fattades för min London upplevelse - kärlek till fotbollen..:)
    Hur gick matchen då?

    Kram Mia

    ReplyDelete
  7. Synd babe! Roma var över mina förväntningar så trist att Chelski fick in det där målet på slutet. Better luck next time

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...