14/10/2008

Vill inte bli vuxen

Jag ar 27 och ett halvt ar gammal och kanner att det snart borde bli dags att bli vuxen. Men jag vill inte! Jag trivs som fisken i vattnet i London dar jag lever i absolut frihet, gor vad jag vill som jag vill nar jag vill. Inga masten har inte.

Vad innebar det egentligen att bli vuxen? I en trangsynt varld antar jag att det skulle innebara att; ha ett 9-5 jobb, man ska gifta sig och skaffa barn, skaffa ett hus (alternativt en stor lagenhet) for att sen kunna bygga ut familjen. Man ska spendera kvallarna hemma med familjen eller som mest ordna parmiddagar eller barnkalas. Man ska slappa all utseendefixering och inte langre bry sig om trender. Jag vet att detta ar en lite snav bild av vuxenlivet men om man tittar pa de fatal av mina vanner som faktiskt kommit en bit pa vagen och har skaffat barn sa ar det valdigt mycket sa deras liv ser ut. Det ar ingenting av hur jag vill ha mitt liv.

Jag har alltid velat bli en ung mamma, dvs i alla fall fa mitt forsta barn fore 30. Det kan jag ju fetglomma nu! Forst ska man ha ett stabilt jobb dar man kan se sig sjalv ett antal ar framover, sen ska man ha en partner som man kan se sig sjalv med for resten av livet, man ska garna bo tillsammans och ha bade en kanslomassig och ekonomisk trygghet tillsammans. Aven om jag har en underbar pojkvan kanns allt det har sa otroligt langt borta. Jag vill resa, uppleva och kanna mig fri att gora vad jag vill. Mina vanner ar for mig guld varda och jag vill spendera sa mycket tid som mojligt med dem. Jag vill inte resa mellan jobb och hem och inte ha tid eller ork att gora nagot annat.

Vissa sager att den dagen man ar mogen for familj och barn slapper man den dar viljan att leva fri som en fagel. Istallet ska man da soka tryggheten i att bygga upp en famil... Fragan ar om jag nagonsin kommer vaxa upp och bli sadan...? Den som lever far se :)

xoxo


3 comments:

  1. Hej! Hittade till din blogg fran Mias värld!

    Är nagra ar äldre än dig, vet inte om jag räknas som vuxen nu? Men jag passar inte alls in i beskrivningen som du gav sa man kanske kan bli vuxen ända? Vuxen maste väl inte betyda trakig, eller?

    Ha en jättebra kväll!

    ReplyDelete
  2. Hej Lisa.

    Nej absolut inte! Men jag drommer anda om att fa familj och sa och det forandrar ju ens liv ratt mycket. Det gar inte att resa bort nar man vill, ga ut med vannerna varenda kvall etc etc

    Jag overdrev sakerligen i mitt inlagg men jag jag ser pa de vanner jag har som kommit en bra bit in i "vuxenlivet" och det ser anda ut lite sa som jag beskrev.

    Fragan jag staller mig nu, finns det nagon viss alder man borde borja kalla sig vuxen eller ar det mer nar man passerat vissa stadier i livet...?

    xoxo

    ReplyDelete
  3. gor vad jag vill som bli längre jag vill nar jag vill. Inga masten har inte.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...