13/10/2008

Basta brunchen

Har tva stallen jag vill ha med pa min "Basta brunchen" lista, tva stallen som overstiger de andra med sjumilarsteg. Le Pain Quotidien och L'Aziz.





Le Pain Quotidien ar ett franskt stalle som serverar nybakat brod i korgar, de godaste croissanterna du kan tanka dig, franska bakverk samt sallader och stoora mackor. Pa borden finns alltid franska marmelader, choklad och andra goda "geggor" man kan ha pa sitt brod. Stamningen ar mysig, priserna normala och personalen ar snabb och hjalpful.

Jag gar for det mesta (sa klart) till den som ligger nere vid floden, nara Waterloo station men de har aven serveringar i South ken, Wimbledon Village, Kings Road, Great Marlborough Street etc
Adress till "min" servering
Le Pain Quotidien
Upper Festival Walk
Belvedere Road
Royal Festival Hall
London SE1 8XX

Del'Aziz kallar sig ett mediterianskt brasserie men jag tycker inspirationen ar allt for mycket Indisk for att den beskrivningen skulle passa. Hur som helst har de de mest fantastiska (bade vackra och stora) bakverk man kan tanka sig. De ar kanda for sina farska juicer och smothies och jag maste halla med om att de ar goda, aven de gigantiska. Har jag rekommendera deras mackor, vilka aven de sa klart ar superstora och valdigt smaskiga. Priserna ar laga i forhallande vad man far pa tallriken och jag kan lova att man gar darifran matt som en platt.
Vi gar alltid till den i Fulham mena aven Del'Aziz har flera serveringar men de har jag inte koll pa vart de ar.
Adress:
Del'Aziz Fulham
23.32 Vanston Place
London SW6 1AX





Lite Londoninfo :) Ska komma pa lite fler av mina favvostallen till nasta gang.
xoxo

5 comments:

  1. Värsta sex and the city-bloggen =) Rosa och allt =) Blir mkt att hinna med när man kommer och hälsar på hehe.

    ReplyDelete
  2. GG :P

    Pjs Bar n Grill i S-ken e superschysst med! dock dyrare :)

    ReplyDelete
  3. Ja du Erika, sa nar kommer du o halsar pa???? =P


    Tobbe, du far bjuda dit mig! Varken sett eller hort talats om den :)

    ReplyDelete
  4. När jag har semester och råd ... Betalar du min resa eller =D

    ReplyDelete
  5. Ne inte resan, men kan jag "betala" basta hotellet i stan... Alla graff :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...