31/10/2008

Hur stor betydelse har pengar?

For lite over en vecka sen kom det ut ett internt mail pa foretaget att se soker en 'Affiliate Administrator', jag var ledig den dagen och hann inte ens komma in till min dator innan en tjej fran HR kommer inspringandes och tjuter att jag maste soka tjansten. Jag lovar henne att kolla jobbeskrivningen och sedan aterkomma.

Anledningen HR hade mig i sina sma huvuden ar for att jag sokte ett liknande internt jobb for nagra manader sedan, da kallad Gaming Affiliate executive. Vid det tillfallet sokte de nagon med flera ars erfarenhet och jag kom inte langre an till ett "quick chat" med marknadsforingschefen som forklarade situationen.

Den har gangen ar det sportsidan av foretaget som soker en ny medarbetare pa affiliateavdelningen. Det ar en junior roll som ska vaxa fran botten upp till toppen, med andra ord kravs ingen erfarenhet. Coolt, tankte jag och traskade in pa HR-avdelningen for att diskutera min ansokan. Da klacker de ut sig attmax lonen de kan erbjuda for den har tjansten ar lagre an den jag har just nu. Jag tackade for mig och gick buttert darifran.


Harrom dagen hade jag "Performance review" (liknande utvecklingssamtal) med min chef och vi diskutera mitt jobb. Utan att jag har sagt nagot om andra jobb sager hon spontant att hon ser att jag gor ett bra jobb men att jobbet inte ar tillrackligt utmanande for mig. Vidare sager hon att eftersom jag passar bra in pa foretaget skulle kunna se mig om efter nagot helt nytt inom kontoret och att hon da skulle rekommendera mig med hela sitt hjarta. Hon sager aven att det eventuellt skulle kunna kravas att jag gick ner nagra tusen i lon for att kunna borja om fran borjan och sedan vaxa inom ett helt nytt omrade. Och har star jag nu... Vad ska jag gora? Nya jobbet later jattekul och skulle garanterat ge mig nya kunskaper, erfarenheter och oppna nya dorrar for framtiden. Men att ga ner i lon kanns som ett bakatkliv. Min pappa tyckte jag skulle soka nya jobbet och se loneskillnaden som priset for en kurs att fa lara mig allt det nya, nar jag val kan det sa kommer ju sakert lonen kunna hojas. Men ne, jag tycker inte det kanns jattekul. Jag ar helt enkelt for pengafixerad. Vad ska jag gora???

xoxo

3 comments:

  1. hej, tror vi varit över detta flera gånger nu å inte helt lätt. vi båda vet den ekonomiska sidan i ditt london-liv, å tänker man på vad din pappa säger så har kunskap ett pris, och även så nöje vilket jag tror du kommer hitta i den nya rollen. ekonomin bör trotts allt gå ihop. och som allt som har en framsida så har det en baksika här i livet, hur är de ny bossarna å kolleger. sånt man oxå måste tänka på då man skall trivas och känna sig motiverad på sin arbetsplats annars så finns det inget hjärta i det man gör. och saknas hjärtat så tror jag kvaliten på ens arbete blir där efter och även ens humör..

    klart e iaf att du skall gå på intervjun tycker jag, den i sig är en kunskap även om rollen i sig visar sig vara fel för dej.

    kram

    ReplyDelete
  2. klart fan du ska ta det jobbet! Att du ens tvekar....

    ReplyDelete
  3. Inteview pa Onsdag! Sen far vi se vad de sager, hur det gar och vad jag ska gora.... Fingers crossed iaf!

    xoxo

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...