27/10/2008

Movida Club London


I Fredags var vi pa nya Movida. Efter en lite snabb omplanering pa kvallen fick jag upp vara namn pa gastlistan och vi travade lite senare dit. Jag kallar det "nya Movida" for att klubben har varit stangd i en manad eller tva for ombyggnad och forra veckan oppnade den upp igen och vi var sa klart snabba med att spana in masterverket.

Movida ar en sk. medlemsklubb som ligger uppe vid Oxford cirkus och man har valdigt sma chanser att komma in om man inte star med pa gastlistan. Intradet ar £20 om man inte har tur att kanna nagon promoter som har extra formaner o kan fa in sina gaster gratis.


Klubben ar overhort trendig och ligger just pa gransen till att vara lite for stel och snobbig for min smak, men av nan anledning gillar jag den stenhart anda. Inredningen lite"klinisk" men valdigt stilren och snygg. Musiken som spelas ar en blandning av trendig house och RnB, med andra ord lite for alla smaker. Man dricker mestadels champagne eller vodka och man hanger i sma grupper kring de abbonerade borden eller vickandes pa rumpan pa dansgolvet.


Laste det har nagonstans och kunde inte lata bli att rynka lite pa ogonbrynen... "Movidas nattklubbschef Eamon Mulholland berättar att klubben lockar Londons tyngsta spenderare: Våra bästa kunder spenderar under veckorna i genomsnitt 3 500 pund per kväll (cirka 50 000 kr). Under helgen stiger siffran till 10 000 pund (140 000 kr). Det mesta någon har bränt på en kväll är 100 000 pund (1,4 miljoner kr).” Det mest eftertraktade bordet är nummer sex som har plats för upp till 25 personer. För några månader sedan förbeställde någon 100 flaskor Cristal för motsvarande en halv miljon kronor, allt för att säkra tronen. Enligt Mr Mullholland är alla storspenderare uteslutande bankers alternativt ryska entreprenörer." Ja, vad ska man saga...? Man undrar ju om folk inte har nagot battre att lagga pengarna pa an alkohol?


Jag vet att det inte later som ett typiskt Maria-stalle men den ligger anda hogt upp pa min klubbtopplista har i London. Trots att en del av "rikefolket" samlas har sa ar klubben inte alls lika snobbig och ytlig som tex sturekompaniet i Stockholm. Stamningen ar oppen och trevlig och det ar latt att lara kanna nytt folk. Jag har haft nagra av mina basta utekvallar har i London pa just Movida och darfor rekommenderar jag starkt stallet!


xoxo

1 comment:

  1. Movida är toppenbäst! Kul att de har byggt om, vill dit snart igen!! Fixar du listan då? ;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...