01/01/2016

Nyårsafton 2015











Glad tjej redo att skåla in det nya året

Godmorgon 2016! Jag lägger en önskan att det här året ska bli ett riktigt bra år, mycket bättre än 2015. Jag har inga nyårslöften men har tre stora önskningar jag hoppas kommer slå in. 

Nyårsafton firades hemma hos Robert och Moa. Vi var åtta stycken som åt en god middag i havets tecken (hummer, musslor, lax m.m) som duktiga Robert och Moa fixat. Vi fick om möjligt en än godare efterrätt och när vi trodde att vi skulle spricka av all mat så serverades den smaskiga ostbrickan. Varken i mat eller dryckesväg gick det någon nöd på oss om man säger så.

Nya året firades in med bubbel, tomtebloss och kalastutor. Vi såg till min stora glädje fyrverkerierna genom fönstret. Jag är lite av en anti-fyrverkeri person... För all del, det kan vara kul med de stora arrangerade fyrverkerierna världen runt men jag tycker inte att fulla människor ska börja smälla själva mitt i natten. Ser det både som farligt, miljöförstörande, djurplågeri och som ett enort bortkastande av pengar. Jag tycker helt enkelt det ska förbjudas. 

Men men nu ska jag inte börja året med att propagera emot fyrverkerierna utan jag delar några bilder, hoppas ni alla haft en bra nyårsafton och önskar er en mysig dag.

Vi ska fortsätta med renoveringen av skafferiet (som min sambo påbörjade för några dagar sedan), sedan städa huset, åka och handla mat och förbereda för en middagsbjudning ikväll. 

xoxo

8 comments:

  1. Ser trevligt ut. Gott nytt år maria! Kram Lina

    ReplyDelete
  2. Så mysigt. Och din klänning var verkligen superfin!

    ReplyDelete
  3. Vad mysigt ni hade det och vilka fina bilder! Kram

    ReplyDelete
  4. Åh vad jag håller med dig angående fyrverkerierna! De borde endast få avfyras i organiserade former och inte i tid och otid av privatpersoner :)

    ReplyDelete
  5. Så stiliga ni var!
    God fortsättning på 2016 :)
    Kram Anna

    ReplyDelete
  6. Hoppas att dina önskningar för 2016 slår in! <3

    ReplyDelete
  7. Härliga bilder, det ser ut som en riktigt trevlig kväll! Hoppas du får ett bra 2016! :)

    ReplyDelete
  8. ni är verkligen ett stiligt par

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...