07/01/2016

Nu är det för kallt!









Vintern är vacker, otroligt vacker. Träden är vita av frost, marken är vit av snö och ofta har de där riktigt kalla dagarna en klar himmel med en strålande sol. Men jag kan inte hjälpa att jag inte tycker om det. Jag fryser och mitt liv begränsas då jag gör allt jag kan för att undvika att vara utomhus allt för långa stunder. Just nu är det under minus 10 grader ute, -15 imorse när jag vaknade. Det är inte bara kallt ute utan vi har även kallt hemma och jag avskyr det. I helgen ska vi iväg söder ut och jag bara hoppas att temperaturen ökar ju längre ner i landet vi kommer. Och hoppas även att de här riktigt kalla dagarna inte blir så många fler.

Bjuder på några mobilbilder från tomten hemma. Det gäller att mata fåglarna nu när all deras mat ligger begravd under snön :) 

xoxo


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...