20/01/2016

En kväll på Vapiano



Varför går tiden så himla fort? Just nu känns det som dagarna bara springer förbi utan att jag hinner med ens hälften av det jag önskar jag skulle hinna med. 

Det är januari vilket betyder fullt ös i redovisningsyrket. Många dagar är roliga, jag och min chef löser problem och lär oss massor av nytt. Vissa dagar är jobbiga, det är liksom bara för mycket som står på schemat, jag blir stressad och irriterad.

Jag har kommit igång med träningen vilket känns skönt. Jag känner mig redan både starkare och smidigare än för några veckor sedan. Det kanske är inbillning men känslan gör mig ändå glad. 

Badrumsrenoveringen börjar lyda mot sitt slut vilket är otroligt skönt. Just nu väntar vi bara på de allra långsammaste leveranserna och sedan kommer vår tålmodige hantverkare göra sina sista knyck. Av vad vi kan se just nu tror jag vi kommer bli väldigt nöjda. Så otroligt skönt att ha den värsta stressen över. Vi har gjort många fel under resans gång men har också lärt oss mycket inför kommande renoveringar. Att renovera är en drog. Lika mycket som jag är otroligt trött på det bara vill jag fixa och ändra mer hemma. Får se när vi sätter fart med nästa projekt…

Känner mig lite osocial på senaste tiden också. Egentligen vet jag inte varför för jag träffar olika vänner varannan till var tredje dag. Och pratar i telefon alternativt chattar med dem varje dag. Men det var länge sedan jag drog ihop lite vänner för något riktigt kul. 

Igår var jag iaf ute på en riktig trevlig middag med mina söta ex-kollegor från banken – vi på bilden ovan. Vi var på Vapaiano vid Gamla stan och blev kvar i flera timmar och bara tjejsnackade massor. Otroligt mysigt. Jag saknar inte mitt fd jobb på banken men jag saknar dom, vår lilla trio, och det ultimata vore att de bägge fick jobb på mitt nuvarande jobb för att få combon av bästa kollegorna och bästa jobbet. Men till dess får jag var glad att ha ett jobb där jag trivs och att två fd-kollegor nu gått och blivit två underbara vänner. 

xoxo

3 comments:

  1. Låter som bra dagar tycker jag, du måste verkligen ha mkt driv i dig som orkar göra så mkt. Och mysig middag med tjejerna. KramC

    ReplyDelete
  2. Vilka härliga och händelserika dagar du har haft! Kram

    ReplyDelete
  3. Känner samma sak... Tiden går så himla fort ibland, särskilt när man bara vill kunna stanna den.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...