19/11/2009

Michael Jackson - This is it!

Igar var jag pa bio och sag Michael Jackson filmen "This is it". Jag har lange velat se den men det har bara inte blivit av men sen sa antligen kom vi till skott igar.

Det var inte forans 10 minuter fore filmen skulle borja, nar vi redan satt inne i biosalongen som Kristofer, mitt biosallskap, fragade vad filmen egentligen skulle handla om och jag insag att jag inte hade den blekaste aning. Jag hade inte direkt tankt pa det men antagligen hade jag trott det skulle vara en film om Michael Jacksons liv eller iaf nagot om han som person eller om hans privatliv. Jag hade valdigt fel - det visade sig istallet vara en dokumentarliknande film enbart inriktad pa hans sista konsert som skulle skett i London bara nagra dagar efter han dog. Filmen visade hur Michael Jackson sjalv tillsammans med koreografer, dansare, musikanter mfl arbetat for att fa ihop forestallningen som tillslut aldrig fick ga av stapeln. Trots att filmen var lite av en besvikelse sa tyckte jag den var bra. Jag har aldrig varit nagot storre Michael Jackson-fan men tycker anda han var otroligt duktig och det visade aven filmen - vid 50ars alder kunde han fortfarande bade sjunga och dansa fantastiskt bra! Det skulle blivit arhundrades konsert och nar jag satt dar i biosalongen borjade jag fraga mig sjalv varfor jag inte hade kopt biljett.

Efter filmen nar jag borjade tanka tillbaka pa filmen blev jag lite ledsen, Michael Jackson, the King of Pop var verkligen ett geni, en legend och en fantastiskt duktig manniska. Det ar sa sjukt sorgligt att det mest var allt negativt kring honom som kom upp i media nar han i sjalva verkat har gjort sa otroligt mycket bra for manniskor i nod och var natur, for att inte prata om den otroliga musik han danskoreografi han sjalv skapat.
Tva bilder fran middagen pa Gourmet Burger Kitchen fore filmen. Min mexikanska hamhurgare var riktigt smaskig! :)




xoxo

4 comments:

  1. Johan Andersson19/11/2009, 15:26

    Tack och lov för lite text. Både du och Erika har blivit så jävla tråkiga då ni bara lägger upp dröser med bilder på era bloggar. Kul när de är på er själva men en gul skog, en gubbe och en jävla hund, who fucking cares?

    Ni är båda ultimata skribenter men det verkar ni glömt bort? Mer åsikter, mer tankar och mer texter tack, mohaha.

    ReplyDelete
  2. Johan Andersson19/11/2009, 15:28

    Föresten MJ filmen var fett grym! Geni är rätt ord! Han är ett stort jävla mästerverk hela han.

    ReplyDelete
  3. Vad hände med uttrycket "en bild säger mer än tusen ord?"...Tycker en kombination är ganska bra även om bilderna är på en gubbe och en hund. En gul skog vet jag dock inte om det är så mycket att ha :)

    ReplyDelete
  4. Johan Andersson24/11/2009, 17:20

    Jo då, du har rätt Josef. En bild kan säga jävligt mycket men inte många av de bilder som Majja och Erika väljer att lägga upp...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...