10/11/2009

Underbara Italien

Tiden gar fort nar man har kul.... I Fredags gav jag mig av till Rom for att spendera en langhelg med min pappa och farmor med man och hund. Igar, aven fast det kandes som jag bara varit nere en halv dag var det redan dags att packa vaskan och skynda ivag till flygplatsen.

Rom var som alltid helt underbart! Aven fast det inte ar en stad jag drommer om att bo i sa ar det verkligen nagot speciellt med staden Rom. Det kanns lite som en resa tillbaka i tiden da Rom helt klart ar mindre utvecklat an stader som London, Stockholm och aven Milano men a andra sidan har Rom en charm som de andra staderna helt saknar. Staden ar helt enkelt unik; berikat med ståtliga romerska byggnader, pitoreska gator, antika kyrkor och otroligt vackra hus gor den till nagot jag aldrig sett nagon annanstans i varlden. Sen ar kulturen och mentaliteten ar otroligt olik den jag ar van vid, mestadels till det battre. Bade jag och min pappa klagade pa att folk tog det sa lugnt medan vi stressade runt som tva galningar, men hur underbart ar inte det egentligen? Mottot heter "var sak har sin tid" nagot som folk i Stockholm och London sedan lange glomt bort, da allt istallet alltid handlar om att spara sa mycket tid som mojligt genom att bara stressa genom livet. Kan aven lagga till att jag, som storsta delarna av mitt liv bott i just Stockholm eller London, ar precis likadan - dessvarre.

Jag minns valdigt val den underbara kanslan av lugn nar jag bodde i Bologna och jag kommer nog alltid ha drommar tillbaka till Italien just for den avslappnade livsstilen, fantastiska kulturen och underbara mentaliteten som finns dar.

Lagger upp lite bilder ikvall :)

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...