30/11/2009

Kyla

Jag ar en manniska som avskyr kyla! Jag fryser otroligt latt och sa fort temperaturen sjunker under 10 grader vill jag inte ga ut. Anda fram till i Fredags, trots att jag tyckt att det varit kallt, sa har det ju anda legat pa 12-14 grader men sedan i Fredags sjonk temperaturen plotsligt till 9 grader vilket betyder att vi har hamnat under den magiska gransen. Min tjocka vinterjacka, som ska halla upp till minus 30 grader, har jag anvant sedan mitten av Oktober och den har varit helt underbar mot bade "kylan", regn och rusk men fragan ar vad jag ska ha pa mig nar temperaturen gar under 5 grader? Jag ska till Sverige over jul och Italienska alperna under nyar dar det garanterat kommer vara under nollstracket. Skulle behova ha dubbla overaller pa mig... Vet att ni tanker att jag valt att bo i lite fel land om jag inte tal kylan men vad ska jag gora? Bosatta mig i Afrika kanske? haha.

Nej idag onskar jag att jag verkligen att jag vore en bjorn som kunde krypa in i mitt ide och sedan vakna igen i slutet av April nar temperaturen stigen igen :)

Jag i min vinterjacka i New York i mitten av Oktober ;)

xoxo

3 comments:

  1. jag hatar oxa vintern och nar det e kallt :o( onskar vi bodde i mexiko istallet for kalla england. men varmare an dalarna i alla fal hihi

    ReplyDelete
  2. central heatingen e pa for fullt hos oss, sen hjalper det att ha gosiga slippers saklart :-)

    ReplyDelete
  3. Ja, jag kom för att hälsa på till Finland från Spanien. Har ingen aning om varför: nu sitter jag mest och fryser och tycker synd om mig själv :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...