13/11/2009

Ro över Atlanten


Om en vecka ska James, min flatmate bege sig ut pa sitt livs aventyr. For en valgorenhetsinsamling har han och hans basta van bestamt sig for att ro over altanten, ett aventyr som kommer ta ca 2-3 manader beroende pa vader och vind. Dom har tranat infor detta i over 2 ar och ar nu mer laddade an nagonsin. Nasta Torsdag bar de av ner till San Sebastian i Spanien dar inspektion och forberedelsena redan paborjats da baten for ner for nagra veckor sen. Sedan Sondag den 6e December beger de sig ivag fran hamnen i San Sebastian, samma hamn som Columbus begav sig ivag fran 1492, och borjar deras "lilla" roddtur mot Antigua i central Amerika.

Sjalv skulle jag vara radd om jag satt pa ett stort kryssnigsfartyg over atlanten och tanken pa da sitta i en liten roddbat gor mig morkradd. Men vi far onska demgrabbarna all lycka och halla tummarna for att allt ska ga bra!

Klicka har for att komma till deras hemsida - en liten slant till valgorenhetsinsamlingen ar varmt valkommen.

xoxo

5 comments:

  1. himmel, jag skulle ocksa vara jatteradd - atlanten ar ju jattestort. fy farao.
    ar det inte extra farligt nu mitt i vintern forresten?

    hoppas det gar bra for dem! onekligen valdigt imponerade.

    ReplyDelete
  2. Johan Andersson16/11/2009, 12:19

    Fan va coolt! Men måste onekligen vara vissa risker involverade...

    Skulle göra allt för att slippa gråa skitstockholm just nu, t.o.m ro över atlanten!

    ReplyDelete
  3. Jamen jäklar!! Det där låter ju inte direkt som något klokt att göra men liksom tidigare kommentarer kan man ju inte säga annat än att det är imponerande och coolt!!

    Går välgörenhetspengarna till att betala hans del av hyran när han är borta?? :)

    ReplyDelete
  4. Själv skulle jag aldrig våga mig på det där, men jag är grymt imponerad av människor som genomför såna där saker!

    ReplyDelete
  5. Oh wow, that's amazing. What a Hero!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...