03/11/2009

Lite filmer jag sett

Har sett en hel del filmer senaste manaden och tankte gora lite korta recensioner av dem.
Jag alskar romantiska komedier och har lyckats se 3 sadana senaste tiden - What happens in Vegas, Ghosts of girlfriends past och The proposal.

What happens in Vegas, med min favoritskadespalerska Cameron Diaz, var helt klart bast av dem. Lite fanig som manga av den typen av filmer kan vara, men jag tyckte stenhart om den. Den var otroligt lattsedd, mysig och rolig - jag bade skratta och grat :)


Ghosts of girlfriends past var for fanig for att jag skulle kunna uppskatta den. Den hade val ocksa sina stunder men hade storra forvantningar som den inte nadde upp till.


The proposal med Sandra Bullock var fin, inte den basta film jag sett men den hade en poang och jag tycker verkligen den ar sevard.

Sen har jag sett 3 andra filmer med; Rocknrolla, The soloist och Bruno.

Sistnamnda, Bruno, var helt sjuk. Jag tyckte att Borat va skitfanig men kunde anda skratta lite at nagon av de dumma situationerna han satte sig sjalv i. Bruno var tontigare, lojligare och helt klart mycket samre an Borat - blev mest irriterad av att se idioten pa tv-skarmen framfor mig och skamdes for han vagar.

Rocknrolla var heller inte min typ av film. En Gay Richie film som manga talat gott om men jag forstod inte poangen med filmen.

The soloist var jattefin - valdigt djup och valgjord film som lamnade kvar manga tankar i ens huvud efter filmens slut. Den kandes lite langsam och manga kan nog tycka den ar trakig men jag tyckte den var vacker och skulle verkligen rekommendera den.


Det var det, lite filmtips fran lilla mig :)

xoxo

2 comments:

  1. Johan Andersson03/11/2009, 15:11

    Fan Bruno rockar ju fett, men så klart inte fisförnäma Majja kan tycka om den. Antar att Erika inte ens vill ge den en chans? Mohaha Relax brudar!

    What happened in Vegas är rätt soft och Rocknrolla är grym med!

    Vi ska nog inte se film ihop Majja, mohaha.

    ReplyDelete
  2. Nej Bruno rockar inte fett - den ar fett dalig och enbart riktiga nordar kan tycka... sa ar inte forvanad att du tycker om den med andra ord....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...