11/12/2009

Twilight och nagra andra filmer

Twilight
Och sa antligen har jag fatt se Twiligt! Sen uppfoljaren "New Moon" kom ut pa bio och fick topprecensioner har jag pa alla satt och vis forsokt fa tag pa Twiligt, men hos lovefilm var det plotsligt en lang ko och mediabutikerna passade pa att iom den okade efterfragan hoja priset pa den. Men sa harrom dagen fick jag lana den av en kollega sa jag och mina tva sota flatmates (som ocksa sedan lange velat se den) bankade igar upp oss i soffan for en myskvall.
Filmen var val ganska mycket en ungdomsfilm men vi kunde alla tre komma overens om att den var valdigt fin och att karleks-budskapet med filmen var vackert. Den var kul, bra och sevard helt klart!

Duplicity
Ytterligare en valdigt omtalad film som jag langt velat se. Har hort sa mkt om den, mest gott men aven en del ont. Sjalv kan jag saga att jag inte tyckte den var nagot speciellt, varken superbra, superdalig eller nagot att prata om. Den var ratt svar att folja med i och jag kan nog erkanna att jag inte ens forstod hur allt hangde ihop. Dock tyckte jag att bada huvudrollerna spelade av Julia Roberts och Clive Owen var valdigt bra. For att gora en lang histora kort sa handlar filmen om tva fd hemliga agenter som nu plotsligt ska forsoka samarbeta for att pa basta satt skydda en hemlighetsstamplad produkt - alla medel ar tillatna. filmen ar skicklig, mystisk men som sagt lite for komplicerad for en liten sjuklig som mig.

Two Lovers
Den har filmen med Joaquin Phoenix and Gwyneth Paltrow var en film av nagon okand anledning valdigt garna ville se nar den gick pa bio men jag kom aldrig till skott. Istallet lanade jag den fran Lovefilm och sag den for nagra veckor sedan med Marcello. Jag tyckte det var deprimerande och ganska trakig medans Marcello uppskattade den mer. Filmen handlar om en man som blir fortjust i tva kvinnor samtidigt men inte riktigt kan valja... Jag skulle inte rekommendera den men vi ar ju alla olika sa manga tycker nog den ar fin.

Man som hatar kvinnor
Varldens basta bocker (Stieg-larssons) har nu blivit filmer - har de lyckats? Jo da, forsta filmen var helt ok aven om den inte ens kan fa jamfora sig med boken. Eftersom jag inte bor i Sverige har det inte blivit av att se filmerna och det kanns inte som jag har missat sa jattemycket. Den som inte har last bockerna har verkligen missat nagot men filmerna kanns det som vi kan klara oss utan. Jag tyckte filmen kandes lite platt/ innehallsfattig men den var anda underhallande, mer an sa har jag inte att saga om den. Nagon som sett resterande tva filmer? Nagot att se?

Confessions of a shopaholic
Jag laste boken for nagot ar sedan och kan pa en gang saga att som vanligt tyckte jag mycket battre om boken an filmen. Men jag tyckte anda filmen var kul och underhallande och den hade en liten poang med. Den handlar om en ganska vanlig karriarstjej som utanfor jobbet bara alskar att shoppa. Nar jag sager karriarstjej sa gor hon allt for att fa sa bra jobb som mojligt som betalar sa mycket som mojligt, bara for att kunna shoppa. Ar man en karriarsmanniska da?I filmen far folja hennes karriarsokande, hennes shoppande, hennes vaxande kreditskulder samt hennes relationsproblem. Kan tanka mig att det ar lite mer av en tjejfilm; den ar lattsedd, underhallande och den har aven en underliggande poang.

Det var nagra av filmerna jag hunnit se pa senaste. Nu vill jag ga pa bio och se "New Moon" och samtidigt vantar jag pa att Lovefilm ska skicka mig "My sisters keeper" eller "The Hangover".

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...