14/12/2009

Finalhelg - Idol och X Factor

Tank vilken helg! Forst Idol-final pa Fredagen och sen X Factor-final pa Lordag och Sondag, det kallar jag en riktig helhelg, hehe.

Jag sag tyvarr inte Idolfinalen eftersom jag och Zarah var ute och gjorde stan osaker den kvallen, dock sag vi videoklipp online morgonen efter. Jag kan erkanna att jag inte alls varit insatt i Idol men for 3 veckor sen, nar de var 4 tavlande kvar, gick jag in och kikade pa lite videoklipp och da tyckte jag bast om Erik Gronvall sa det var en kul overraskning nar jag pa Fredagskvallen sag att han vunnit. Har kan ni hora Erik Gronvall med vinnarlaten "Higher".

Pa Lordag satt dock jag, Zarah och Ilinca bankade framfor Tv'n och sag den aningens overdrivna X Factor-final-forestallningen. Zarah som ar van med Idol hemma i Sverige blev aningens hapen av att se det nast intill galaliknande X Factor och jag kan halla med om att det kanske ar lite val overdrivet men samtidigt ar det underhallning pa absolut hogsta niva och jag kan inte hjalpa att jag helt enkelt alskar det! Med artistupptradanden av Robbie Williams, Paul McCartney, George Michael, JLS, Leona Lewis, Alexandra Burke mfl blir det egentligen mer en megakonsert med storstjarnor an en liten sangtavling.

Jag tycker absolut ratt person vann - Joe McElderry hade den starkaste och vackraste rosten och aven om han inte ar en scenspexare som sin clown-final-rival Olly sa tycker jag han har haft fantastiska framfradanden, bla det har framtradandet med George Michael som gor att jag far gashud varje gang jag tittar pa det.


Har kan ni se X Factors vinnarlat "The climb" som nu garanterat kommer ta kol pa oss innan arets slut.


Go Joe!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...