01/12/2009

Stieg Larsson



Idag laste jag ut boken "Luftslottet som sprangdes" av Stieg Larsson. Jag stracktlaste de forsta tva bockerna for nastan 2 ar sedan men av nagon anledning har det inte blivit av att jag last den sista forans nu.

Jag kan helt arligt saga att alla tre bockerna ar bland de mest fangslande bockerna jag nagonsin last, jag ville helt enkelt inte lagga ifran mig bockerna forans jag natt sista sidan.

Det roliga med Stieg Larsson bockerna ar att de ar Svenska och utspelar sig i Sverige men de ar anda internationella storsaljare. Har sett dem pa topplistan bade har i England, NY och i Italien vilket ar fascinerande. Under den har 1,5 veckan da jag laste boken har 7-8 personer kommit fram till mig och fragat om boken och jag insag efter ett tag att de flesta hoppades pa att det skulle vara en fjarde bok i serien - min bok ar pa Svenska och hade det Svenska omslaget medans de var vana med den som saljs har i England sa de trodde helt enkelt det var en ny bok.

Jag alskar bocker men tar mig inte tid pa min fritid bara for att lasa. Istallet laser jag nastan enbart till och fran jobbet plus ibland lite pa kvallen fore jag ska sova men that's it, tyvarr. En bra bok ar sa otroligt mycket mer an en bra film sa jag borde verkligen ta mig tid att lasa mer men men...
For den som inte redan har last Stieg Larsson- triologin kan jag verkligen rekommendera dem! Den forsta boken kan vara lite trogstartad och jag har hort att folk inte orkat mer an 50 sidor men jag lovar, det ar vart det!
xoxo

1 comment:

  1. Johan Andersson03/12/2009, 17:58

    Hans filmer är great de med!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...