03/12/2009

Svininfluensevaccin

Da var det over! Efter manader av funderingar om jag skulle ta det eller inte samt for- och nackdelar med det bestamde jag mig for nagon vecka sen att ta det jakla vaccinet. Jag overtygade min GP (huslakare) att jag hade astma (vilket ar sant) och att jag darfor skulle fa hoppa kon till vaccinet och det gick hon med pa. Idag jobbade jag halvdag och traskade med darriga ben ivag till min vardcentral dar en gigantisk kvinna vantade med sprutan i hogsta hugg. Men allt gick bra, det var over pa nagra sekunder och det gjorde knappt ont. Jag har an sa lange inte ens fatt ont i armen men peppar peppar, jag vet att det ar manga som blivit jattesjuka eller fatt sanna smartor i armen att de inte kunnat sova pa veckor. Hall tummarna for att jag ska klara mig utan detta!!

Mamma, har ar bildbevis pa att vaccinet nu antligen ar taget :)

xoxo

2 comments:

  1. Hall oss garna uppdaterade om hur du mar pga sprutan inom den narmsta framtiden! star sjalv i valet och kvalet ju.

    ReplyDelete
  2. Härligt...eller? Jag blev övertygad när jag hos min storasyster i Stockholm förra veckan. Hade lite ont i armen, kunde inte sova på min favoritsida i en vecka men mer än så var det inte.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...