02/07/2018

Underbara dans





När jag var yngre älskade jag att dansa. Jag dansade nattetid på nattklubbar men även dagtid på diverse danspass på gymmet, hemma framför spegeln, i duschen, när jag lagade mat eller med dammsugaren i handen. Så fort jag fick tillfälle ville jag dansa och jag minns hur glad det gjorde mig och hur mycket energi det gav mig. Idag är jag äldre och tröttare och kan inte minnas när jag gick på nattklubb senast. Min koordinationsförmåga är otränad och jag hänger inte med de pigga tjejerna på gymmets danspass. Jag dansar också allt mer sällan hemma. De enda gångerna jag slänger mig upp på ett dansgolv är på någons bröllop där med rätt musik är jag ofta är bland de första som vill upp och skaka rumpan. Men på bröllop går jag ju högst 2-3 gånger per år….

I fredags fick jag ett annat tillfälle att dansa lite. Jag hade för flera veckor sedan lovat kompis att köpa en biljett av henne och hänga med på OOOAW på gården i slutet på juni och några dagar innan lyckades jag även övertala Mia och Jessica att hänga med. OOOAW är den perfekta nattklubben för en tant som mig, den börjar med mingel/aw vid 17-tiden och går vid 19-20-tiden över till att vara dansgolv av bästa sort. Klockan 22 stänger det och alla trötta som jag åker hem. Är i säng före midnatt och går upp pigg på lördagen. Kan det bli bättre? Bilderna ovan är från i fredags.

När jag satt där på tunnelbanan på vägen hem funderade jag på varför jag inte dansar lika mycket som jag brukade och trots att jag vet svaren tycker jag inte att de är skäl nog att inte dansa. Vill verkligen försöka ta mig i kragen och gå på fler oooaw’s och att gå på dansklasser på gymmet. Om jag inte är, så får jag bli mogen nog att tillåta mig vara sämst på SATS piffiga dansklasser några veckor (månader?) innan jag får upp koordinationen till en hyfsad nivå. Tror det ska bli ett av mina mål i höst – att dansa mer!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...